18.9 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăSpecialEste LinkedIn o metodă bună să obțin clienți de valoare pentru afacerea...

Este LinkedIn o metodă bună să obțin clienți de valoare pentru afacerea mea?

Nicu, trainer și executive coach: Este LinkedIn o metodă bună să obțin clienți de valoare pentru afacerea mea? Ce strategii aplicați dvs. în afacerile pe care le conduceți?

Ozana Giușcă: O întrebare excelentă, Nicu! Targetarea clienților ideali este una dintre strategiile mele preferate de creștere a afacerilor și consider că majoritatea companiilor pot atinge rezultate mult mai bune prin alegerea mai atentă a clienților.

Primul pas este să îți clarifici cine este clientul ideal pentru tine. Clientul ideal (Persona sau Avatar) trebuie identificat nu pentru afacere, în general, ci pentru fiecare tip de serviciu pe care îl oferi. În cazul tău, poți ajunge la concluzia că ai clienți ideali diferiți pentru serviciile de training și pentru cele de executive coaching.

În momentul în care vei realiza profilul clientului tău ideal, vei pune pe hârtie trăsăturile, interesele, comportamentul, obiectivele și provocările specifice acestuia. Canalele cele mai potrivite pentru a-ți livra mesajul vor rezulta din această analiză.

Practic, o să îți răspunzi singur la întrebare după ce vei realiza un brainstorming cu echipa ta legat de cine sunt cu adevărat clienții voștri ideali. Este foarte important să înțelegi și cine NU este clientul tău ideal sau, altfel spus, cine este clientul tău de coșmar.

În general, LinkedIn este un canal potrivit pentru serviciile B2B. Personal, nu folosesc LinkedIn ca pe un canal de promovare, ci doar ca pe un canal de suport. LinkedIn presupune mult timp investit în networking, iar afacerile mele au trecut de nivelul în care timpul este o resursă mai accesibilă decât banii. Intuiția îmi spune că, și în cazul tău, o strategie bună ar fi să procedezi la fel. Fără îndoială că trebuie să ai un cont de LinkedIn și să fii prezent pe această platformă. Cât timp are sens să investești aici, însă, este o altă întrebare, având în vedere că există și alte strategii de a atrage clienți care funcționează fără implicarea unei persoane.

Referitor la a doua întrebare, strategia aplicată de mine este o strategie de marketing educațional. Ofer conținut relevant pentru nevoile specifice fiecărei categorii de clienți și astfel creez interes pentru serviciile oferite. Afacerile mele sunt prezente pe rețelele de socializare principale (Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter), iar canalele pe care le folosim pentru a atrage vizitatori relevanți sunt Facebook Ads și Google Adwords.  

Cele mai citite

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene se laudă cu proiectele din ultimii ani

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a subliniat marți, în cadrul unei declarații la Craiova, importanța investițiilor în sectorul sănătății din România în...

Florin Piersic, mesaj de ultim moment: „Sunt viu”

Actorul Florin Piersc, internat în spital cu mai multe probleme de sănătate, a transmis, luni seară, un prim mesaj. El spune că e „viu”,...

Revolut Money Report: Ce vor românii de la banca lor digitală?

Digital banking-ul a devenit, în ultimii ani, mai mult decât o alternativă la banking-ul clasic pentru nevoile financiare obișnuite ale clienților - plăți, împrumuturi,...
Ultima oră
Pe aceeași temă