De câțiva ani, Volkswagen a urmărit de pe margine cursa marilor fabricanți auto de produce mașini electrice.
Dar în această toamnă, constructorul german va aduce primul său vehicul electric în SUA, versiunea cu baterii a venerabilului Golf, modelul hatchback ce a fost vândut în peste 30 de milioane de exemplare la nivel global.
Numit e-Golf, acest model este construit pe aceeași platformă ca și variantele pe benzină și motorină a concernului german, platformă reproiectată pentru modelul anului 2015.
Deși puțin întârziat, e-Golf, întră pe o piață americană ce oferă destule vehicule cu zero emisii, cum ar fi cele construite de: Honda, Toyota, GM, Chrysler, Ford, Nissan, BM si Mercedes-Benz.
Sosirea întârziată nu îi deranjeză pe cei de la VW. “Mai degrabă să o facem bine de prima dată”, a declarat Lars Menge, directorul general al strategiei de produs pentru VW în America.
“Venim cu o mașină mult mai bună, iar acum toți ceilalți trebuie să facă un efort ca să ne urmeze”, a adăugat Menge.
Este o afirmație curajoasă, având în vedere punctele forte ale concurenților din acest segment, cum ar fi: Nissan Leaf, Fiat 500e și Honda Fit EV.
Noul e-Golf vine cu un design clasic, dotat cu funcții utile pentru a atrage cumpărătorii care nu au ales încă mașinile electrice.
Noua platformă Golf, vine cu o experiență mare în gama mașinilor mici, având în vedere ca din grupul Volkswagen fac parte și Audi, Seat și Skoda.
Motorul electric al lui e-Golf dezvoltă 115 cai putere și va ajunge de la zero la 100 de km/oră în aproximativ 10 secunde. Cei de la VW estimează că mașina va parcurge 115 mile cu bateria încărcată la maxim, iar încărcarea ei va dura în jur de 4 ore.
Încă nu se știe prețul exact de vânzare, dar modelul e-Golf 2015 merită așteptarea.