Albalact a investit 8 milioane de euro în extinderea şi modernizarea fabricii de lactate şi consolidarea pe piaţă. Peste 3 milioane de euro au fost alocate pentru o nouă linie de ambalare a iaurtului şi una pentru îmbutelierea laptelui la bidon de plastic, a anunțat compania.
„Driverele dezvoltării companiei sunt laptele, iaurtul şi brânza proaspătă, în care am investit şi vom continua să investim (…) Am decis să investim într-o nouă linie de ambalare a iaurtului, complet automatizată, pentru că am ajuns la un volum foarte mare. Totalul acestei investiţii a fost de peste 2 milioane euro”, a declarat miercuri directorul de marketing al companiei, Cristina Miclea, citată de Mediafax.
Totodată, compania a alocat peste un milion de euro într-o linie de îmbuteliere a laptelui la pet (bidon de plastic), urmând o tendinţă care s-a manifestat în ultima vreme pe piaţa laptelui: creşterea vânzărilor de lapte la pet. Astfel, potrivit Albalact, în primele trei luni ale anului, vânzările de lapte ambalat la sticle de plastic a ajuns la o cotă de 15% din piaţa de profil, faţă de 10% anul trecut.
"Piaţa de lactate a crescut uşor anul trecut în valoare, la 880 milioane euro, şi a stagnat în volum. Este o piaţă grea, vorbim de o putere scăzută de cumpărare, TVA mare… O scădere a TVA ar fi un mare propulsor pentru consum (…) Anul acesta va conta foarte mult structura pieţei şi investiţiile care se vor face. Albalact a realizat investiţii în lapte, iaurt şi brânza de vaci (…)", a arătat directorul comercial al companiei, Irina Măndoiu.
Valoarea este însă mult mai mare având în vedere că doar 20% din laptele produs în România este industrializat. În ceea ce priveşte preţurile, Măndoiu a arătat că până în prezent nu s-au operat scumpiri, ultima creştere de preţ fiind la finele anului trecut. Potrivit datelor companiei, Albalact ocupă primul loc pe segmentul laptelui pasteurizat şi UHT cu brand-ul Zuzu, pe piaţa de unt şi smântână cu marca De Albalact şi locul doi pe segmentul de iaurt cu Zuzu şi pe cel de brânză proaspătă de vaci cu Rarăul. De altfel, potrivit reprezentanţilor companiei, brandul Zuzu generează 37% din cifra de afaceri a companiei.
În ceea ce priveşte exportul, reprezentanţii companiei spun că Albalact nu exportă şi nici nu are un plan în acest sens.
Producătorul deţine două unităţi de producţie, una în localitatea Oiejdea din judeţul Alba şi una în Câmpulung Moldovenesc, fabrica Rarăul. Acesta ocupă locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, cu un portofoliul de peste 140 de produse sub şase brand-uri – Zuzu, Fruzu, Fulga, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.
În 2013, producătorul a înregistrat o cifră de afaceri de 423 milioane lei (95,7 milioane euro), în creştere cu 23% comparativ anul anterior, şi un profit net de 8,4 milioane lei (1,9 milioane euro), cu 15% mai mare. Pentru anul în curs, Albalact are în plan depăşirea pragului de 100 milioane euro.
Potrivit datelor companiei, 62% din cifra de afaceri a Albalact este realizată prin retailerii Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry, Mega Image, Lidl, Real, Selgros Cash & Carry, Auchan, Profi şi Rewe. De asemenea, Albalact produce mărci private pentru Penny Market (unt Boni), Carrefour (lapte semidegresat), Kaufland (lapte integral, semidegresat şi UHT) şi Lidl (brânză de vaci Făgăraş, iaurt de băut, lapte semidegresat, UHT, sana şi smântână).
Directorul comercial al companiei a arătat că mărcile private reprezintă sub 10% din cifra de afaceri a companiei. Cel mai mare acţionar al companiei este omul de afaceri Raul Ciurtin, care deţine indirect 42,53% din acţiunile Albalact, prin două firme înregistrate în Cipru, Crisware Holdings (26,86%) şi Croniar Holdings Limited (15,67%). Compania are peste 800 de angajaţi. În acţionariat se mai regăseşte fondul de investiţii RC2, înregistrat tot în Cipru, cu 25,45% din acţiunile Albalact.