Mihai, Constanța, proprietar cofetărie: Activitatea noastră presupune promovarea produselor proprii prin poze de calitate și prezentarea unor oferte speciale. Care sunt cele mai bune zile și ore pentru a posta pe Facebook?
Ozana Giușcă: Fiecare industrie are specificul ei. Facebook îți permite să vizualizezi traficul tău defalcat pe zile și ore în tab-ul ”Insights”. Urmărește cele mai „fierbinți” intervale și programează-ți postările ca atare. De obicei, primul test pe care îl recomandăm clienților noștri este să înceapă cu postări în intervalele 8-10.00, 12-14.00 și 20-24.00. Majoritatea paginilor sunt mai căutate la începutul zilei de lucru, în perioada pauzei de prânz și seara. Bănuiesc că, pentru audiența voastră, dimineața este o perioadă mai puțin activă și seara aveți activitatea maximă. Având deja un istoric al activității, vei putea identifica exact intervalele cele mai potrivite pentru pagina ta în Facebook Insights. Investește bani în promovarea unor postări, pentru a mări și mai mult audiența. O recomandare care nu are legătură directă cu întrebarea, dar pe care o fac tuturor celor din sectorul restaurante-baruri este să valorifici cât poți momentele speciale care au loc în locația voastră. Sărbătorește ziua de naștere a celor care vă aleg pentru petrecerile lor aniversare nu doar în local, ci și pe Facebook. Încurajează invitații să comenteze și să se eticheteze în pozele care surprind atmosfera deosebită. Clienții vor aprecia atenția acordată și brandul vostru va deveni vizibil în rețeaua lor de prieteni.
Ionuț, București, blogger: Am un blog care a început să aibă trafic, dar care nu îmi aduce nici un profit. M-ar interesa, în mod special, să țin legătura cu cititorii mei prin e-mail marketing. Ce soluții tehnice îmi propuneți?
Ozana Giușcă: Excelentă întrebare, Ionuț. Internetul oferă multe resurse excelente care sunt disponibile gratuite, dar au și versiuni avansate care sunt contra cost. Pentru realizarea unor newslettere sau a unor campanii simple de e-mail marketing, recomand Mailchimp. Este o platformă care răspunde bine nevoilor unor afaceri aflate la început cu marketing-ul prin e-mail. Ca soluție integrată de online marketing, care să îți aducă contacte în lista de e-mail, îți recomand SumoMe. SumoMe oferă o serie de funcționalități pentru creșterea traficului: șabloane (”templates”) pentru pagini de destinație, formulare pentru înscrierea în lista de e-mail, formulare de contact personalizate, funcție de In-Page Analytics. Este o variantă excelentă pentru cineva aflat la început și pentru care nu este încă oportun să investească într-o soluție complexă de online marketing. La nivel avansat, poți încerca Aweber sau InfusionSoft. Noi preferăm InfusionSoft, pentru că se pot trimite e-mailuri personalizate, bazate pe comportamentul celor din lista noastră, și, mai mult, putem programa trimiterea automată a acestor e-mailuri.