Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, susţiene că s-ar economisi 30 de euro pentru fiecare vehicul dacă ar exista autostradă de la uzina de la Mioveni până la Arad, conform Hotnews.
”Uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale ala un anumit nivel”, a mai spus directorul general al Dacia, Nicolas Maure.
Citeşte şi: Absenţa autostrăzii Sibiu-Piteşti, motiv pentru Renault să se mute în Maroc?
”În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzină din Tanger (Măroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performanţă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim că uzină din Mioveni să rămână în faţă celei din Tanger”, a declarat Maure, la o întâlnire cu presă.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrică din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important că România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.
Citeşte şi: Băsescu: Ponta, un prim-ministru profund corupt
În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.
Preşedintele Traian Băsescu declară pe 10 februarie că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzină din Maroc.
”Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existenţe. S-a trecut la fază a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu”, spunea Traian Băsescu.
Citeşte şi: Ponta: Nu vă luaţi după cine zice că pleacă Renault din România
În replică, premierul Victor Ponta declara pe 11 februarie că afirmaţia preşedintelui potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Piteşti reprezintă o inconştienâă sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei.
Nicolas Maure, director general al Automobile Dacia, şi Sorin Buse, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie (RTR), au semnat luni contractele de finanţare pentru proiectele din cadrul Polului de Competitivitate Auto Muntenia, Acest pol de competitivitate urmează să acceseze fonduri europene nerambursabile în valoare de 15 milioane de euro, în cadrul unor investiţii totale de 35 de milioane de euro, se mentionează într-un comunicat al Dacia.
”Concretizarea Polului Auto Muntenia este o veste bună pentru industria auto din regiune, pentru că este o măsură de stimulare a competitivităţii, vitală pentru strategia oricarei companii. Aceste investiţii fac parte din strategia grupului de a contribui la competitivitatea activitaţilor pe care Renault le are în România. La Dacia vom investi pentru a creşte capacitatea Uzinelor de a răspunde noilor exigente ale pieţei auto. La RTR vom continua să investim pentru a dezvolta vehicule inovatoare şi competitive. În plus, proiectele care se vor realiza în cadrul Polului vizează şi un program de formare managerială pentru companiile membre”, a declarat Nicolas Maure, director general Automobile Dacia şi Renault România.
”În urmatorii doi ani, la Centrul Tehnic Titu, parte a RTR, vor fi construite două clădiri noi, care vor deservi un centru de realizare a prototipurilor vehicule, respectiv, bancuri de probe pentru testarea motoarelor, care vor fi utilizate în mod special pentru cele cu norme de emisii Euro 6. Tot RTR va coordona şi un proiect de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice inovatoare pentru viitoarele vehicule.”, a adaugat Sorin Buşe, VP Renault Engineering head of Renault Technologie Roumanie.