Mircea Dolha, deputat PNL, este de părere că înființarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie este „o urgență” și a precizat că va propune conducerii PNL să susțină aceste demers, se arată într-un comunicat al deputatului
„Parlamentul României are obligația de a nu rămâne impasibil la dezastrul construirii autostrăzii Sibiu – Orăștie. Este o urgență, din punctul meu de vedere, înființarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăștie, iar în acest sens voi propune conducerii PNL să susțină aceste demers„, menţionează Dolha.
Deputatul PNL susţine că „abuzurile Guvernului Ponta și incapacitatea acestuia de a gestiona marile investiții mult trâmbițate duc la greșeli enorme care costă România milioane de euro„. „Riscul iminent este să pierdem și finanțări europene de miliarde de euro atât de necesare pentru infrastructură”, adaugă el.
„Nu este posibil ca prim-ministrul Ponta să ordone anul trecut inaugurarea tronsonului Sibiu-Orăștie din rațiuni electorale, fiind atunci «prezidențiabilul PSD», iar CNADNR-ul să-i facă pe plac și să constatăm astăzi, la un an distanță, că una dintre puținele autostrăzi pe care le avem trebuie demolată. Este dovada cea mai clară a «eficienței» acestui Guvern Ponta, care lucrează în detrimentul respectării legii, derulării lucrărilor și în special a calității acestora, nefăcându-și datoria de a verifica constructorul, dar cu «nota de plată» achitată din buzunarul românilor„, mai spune parlamentarul liberal.
CITEȘTE ȘI Autostrada plutitoare. S-a găsit apă la 10 metri sub Sibiu-Orăștie
România liberă a publicat, marți, un document intern al CNADNR în care se indică faptul că nu este vorba de fisuri de suprafaţă, ci de probleme ce necesită demolarea integrală a lucrărilor. „Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“, arată o notă de constatare semnată de angajaţi ai Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), respectiv Călinescu Doru, director de calitate, Nicula Dan, inginer al Direcţiei regionale Braşov, şi Mihai Gheorghe, şeful serviciului autostrăzi al aceleaşi direcţii. În toamna anului trecut, mai precis la zece zile după deschiderea electorală a circulaţiei, CNADNR pretindea că este vorba de fisuri superficiale.