Audi Allroad Shooting Break Concept este modelul prin care producฤtorul premium german încearcฤ sฤ rupฤ gura târgului la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS), desfฤลurat între 13-26 ianuarie. Cu toate cฤ are ลanse mici sฤ ajungฤ în producลฃia de serie, conceptul prezintฤ tehnologii care vor fi prezente în viitor pe modelele Audi.
Shooting breakul prezentat la Detroit este mai mult un mod prin care Audi a ales sฤ ambaleze noile sale tehnologii pentru a le prezenta lumii la Detroit. Astfel dincolo de modelul cu un aspect foarte sportiv, care ne oferฤ câteva indicii despre cum va arฤta urmฤtoarea generaลฃie de modele, ceea ce este chiar mai important o reprezintฤ sistemul de propulsie hibrid ลi performanลฃele maลinii.
Citeลte ลi BMW a rฤmas lider ลi în 2013, Audi ลi Mercedes dinamiteazฤ competiลฃia în 2014
Conceptul este în stare sฤ atingฤ 100 km/h în doar 4,6 secunde, performanลฃฤ demnฤ de o adevฤratฤ maลinฤ sport, însฤ atunci când vorbim de consum el este comparabil cu al unui scuter, media fiind de doar 1,9 litri/100 km. Viteza maximฤ este limitatฤ electronic la 250 km/h.
Modelul este dotat cu un motor de 2 litri, pe benzinฤ, de circa 290 CP, care împreunฤ cu alte douฤ motoare electrice duce puterea maximฤ la 408 CP ลi 650 Nm. Unul dintre propulsoarele electrice este integrat direct în mecanismul transmisiei cu o cutie de viteze în ลase trepte, cu dublu ambreiaj, potrivit CAR. Celฤlalt motor acลฃioneazฤ asupra punลฃii spate.
Autonomia maลinii atinge 820 km în timp ce emisiile de carbon ajung la doar 45 g/km. Autonomia minimฤ este de 50 km în regim complet electric, ceea ce ar însemna un drum dus-întors pânฤ la serviciu, poate ลi ceva cumpฤrฤturi pe traseu, în marile oraลe. Modelul poate oferi mai multe stiluri de condus, viteza maximฤ în regim electric fiind redusฤ pânฤ la 130 km/h. Secretul autonomiei atât de mari stฤ, conform producฤtorului, în faptul cฤ rolul motorului electric de pe puntea faลฃฤ este acela de generator, el trimiลฃând o parte din energie cฤtre bateriile maลinii. Un alt sistem este cel prin care motor convenลฃional este oprit în timpul mersului dacฤ este luat piciorul de pe acceleraลฃie pentru un timp mai îndelungat, caz în care energia de frânare este transformatฤ în energie electricฤ.
O contribuลฃie importantฤ la atingerea unui consum atât de redus o are ลi tehnologia CFRP (cu fibrฤ de carbon) folositฤ în construcลฃia elementelor caroseriei ลi la jante. Interiorul maลinii vine cu o propunere de bord fฤrฤ consolฤ centralฤ, cu un ecran de înaltฤ rezoluลฃie introdus chiar în locul cadranelor din spatele volanului.
Audi a mai prezentat în ultimul timp ลi alte tehnologii în lupta cu rivalii sฤi, precum farurile cu laser, pe care cei de la BMW susลฃin cฤ ei le-au prezentat iniลฃial pe un concept din 2011. Lupta la clasa premium se anunลฃฤ una intensฤ ลi în 2014, dupฤ nouฤ ani în care supremaลฃia a fost deลฃinutฤ doar de BMW.