Grupul german Volkswagen (VW) a anunțat că alte aproximativ 43.000 de mașini noi înregistrează un nivel ‘neverosimil’ al dioxidului de carbon, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Luni, VW va prezenta autorităților germane modul în care va fi reparat motorul diesel de 1,6 litri echipat cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare, au declarat surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Costul scandalului emisiilor va ajunge probabil la aproximativ 25 miliarde de euro (26,8 miliarde de dolari) până în 2017, au estimat analiștii de la Barclays Plc.
Citește și: Oficial american: Comisia Europeană cunoștea, din 2011, neregulile autoturismelor Volkswagen
‘Vom depăși această criză și Volkswagen va deveni și mai puternic. Concedierile vor avea loc numai în cazul declinului vânzărilor. În acest moment, nu se întrevede o scădere accentuată’, a afirmat Bernd Osterloh, șeful consiliului angajaților companiei germane, într-un interviu acordat publicației germane ‘Sueddeutsche Zeitung’.
Tot luni, conducerea Volkswagen ar urma să se întâlnească cu băncile pentru a negocia obținerea unui credit punte pe termen scurt, de 20 miliarde de euro, susțin sursele. Fondurile suplimentare sunt necesare pentru a asigura agențiile de evaluare financiară că producătorul auto are suficiente lichidități pentru a face față crizei.
Aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de muncă ale VW sunt în Germania. Mașinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, în valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari.
Luna trecută, conducerea grupului german a anunțat că va reduce cheltuielile cu investițiile la VW, principala marcă de automobile, cu un miliard de euro pe an, și de asemenea va trece la o nouă tehnologie diesel pentru Europa și America de Nord.
Săptămâna trecută, Volkswagen a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor și la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.
Citește și: Cât va plăti Volkswagen pentru fiecare mașină cu probleme
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.