23.6 C
București
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasăSpecial“Apa este viaţă” – campanie despre calitatea apei

“Apa este viaţă” – campanie despre calitatea apei

În prezent, majoritatea blocurilor din municipiul Constanţa, dar şi din judeţ au o vechime de peste 25 de ani. Există încă şi cazuri în care vechimea condominiilor ajunge şi la aproape 40 de ani. În toate aceste situaţii, procentul în care au fost efectuate reparaţiile capitale la instalaţiile comune se apropie foarte mult de 0%.

Numărul asociaţiilor cu subsolul inundat din cauza conductelor sparte creşte de la zi la zi. Mai mult, din cauza vechimii instalaţiilor comune de la nivelul blocurilor care aparţin asociaţiilor (conducte colmatate, sparte, ruginite), calitatea apei potabile livrate de RAJA are de suferit. În aceste situaţii, eforturilor făcute de RAJA Constanţa pentru a asigura o apă foarte bună din punct de vedere calitativ, practic, nu au nici o finalitate, atâta timp cât sistemul interior de alimentare este unul învechit, spart şi plin de rugină. Bineînţeles, că în aceste condiţii, apa care ajunge la robinetele consumatorilor de la bloc suferă anumite modificări şi nu mai corespunde din punct de vedere calitativ cu apa furnizată de RAJA pe sistemul de alimentare aparţinând societăţii. 

”În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţiile din subsolul blocurilor/condominiilor şi cele care trec de contorul general sunt proprietatea indiviză a tuturor locatarilor/proprietarilor imobilului respectiv. Reparaţiile şi întreţinerea acestor instalaţii interioare cad exclusiv în sarcini locatarilor/proprietarilor. SC RAJA SA Constanţa administrează şi intervine doar la nivelul  reţelei publice de alimentare cu apă, limita de proprietate fiind apometrul general”, spun reprezentanţii societăţii. 

Apă oferită direct din reţea

Pentru a demonstra cetăţenilor/abonaţilor că apa livrată de este din punct de vedere calitativ foarte bună, având caracteristicile apei plate comercializate la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a relansat ieri campania “Apa este viaţă” ce se va desfăşura până pe 29 septembrie în Constanţa. Practic, în această perioadă în oraş, vor fi montate în 15 locaţii, alese diferit în cele şapte zile, corturi unde cetăţenii vor putea bea apa direct din reţeaua centralizată administrată de RAJA. La nivelul acestor locaţii, amplasate toate la intrările în blocuri, există un robinet legat la reţeaua stradală exact înaintea apometrilor blocurilor respective. Astfel, în fiecare zi a campaniei, cetăţenii din zonă vor putea bea apă potabilă aşa cum este ea furnizată de societatea noastră şi vor putea face diferenţa între apa din reţeaua stradală şi apa care ajunge la robinetele din apartamente după ce aceasta a trecut prin instalaţiile vechi şi de peste 40 de ani. Campania „Apa este viaţă” urmăreşte conştientizarea şi convingerea abonaţilor că apa livrată de societate respectă şi se încadrează în cele mai riguroase standarde de calitate. 

Apă tratată cu ultraviolete

În premieră la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a introdus tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei. Tehnologia cu ultraviolete este o metodă sigură pentru tratarea apei ce nu foloseşte adaosuri chimice şi implicit nu afectează mediul înconjurător. În urma tratării, proprietăţile fizice şi chimice ale apei nu se schimbă, dar se reuşeşte eliminarea eventualelor componente bacterilogice, motiv pentru care metoda este folosită cu succes în numeroase ţări în tratarea apei potabile, dar şi în industria alimentară şi farmeceutică. 

Tot societatea RAJA Constanţa a fost prima din ţară, la nivelul căreia s-a înfiinţat un serviciu de specialitate – Direcţia de Calitate, ai cărui reprezentanţi monitorizează şi analizează indicatorii chimici, fizici şi biologici ai apei potabile, indicatorii care atestă potabilitatea finală a apei livrate, analize care se fac în permanenţă, chiar şi din oră în oră, prin intermediul laboratoarelor acreditate RENAR.

Analize permanente

Tot pentru a asigură un control maxim al calităţii apei potabile, la nivelul societăţii a mai fost înfiinţată şi Inspecţia Sanitară şi de Mediu, ai cărei reprezentanţi verifică permanent prin sondaj calitatea apei. Mai mult, între RAJA Constanţa şi Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa există un contract de monitorizare a calităţii apei. Prin recoltarea de probe din toate sursele de apă care sunt analizate în laboratoarele proprii, reprezentanţii DSPJ realizează practic un supracontrol asupra calităţii apei potabile. ”În aceste condiţii, toţi abonaţii RAJA Constanţa au certitudinea că apa potabilă pe care o consumă din sistemul de alimentare al societăţii este de o calitate ireproşabilă, în conformitate cu prevederile legale”, spun reprezentanţii societăţii.

Cele mai citite

Poștașii, mesagerii amnistiei fiscale: 800.000 de notificări ajung la contribuabili

Scrisorile de informare vor fi distribuite de Poșta Română, începând de miercuri Notificările includ detalii despre cuantumul obligaţiilor restante la 31 august 2024, împărţite în...

Aryna Sabalenka a egalat o performanță istorică a Mariei Sharapova

Aryna Sabalenka continuă să impresioneze în circuitul WTA, după ce a obținut o victorie categorică împotriva Katerinei Siniakova la turneul de la Wuhan. Bielorusa,...

Michael Jordan, achiziție extravagantă! 70 de milioane de dolari pentru un nou avion privat

Legendarul baschetbalist Michael Jordan, cunoscut pentru stilul său de viață opulent, a plătit 70 de milioane de dolari pentru un avion privat personalizat. Michael Jordan,...
Ultima oră
Pe aceeași temă