13.9 C
București
vineri, 24 ianuarie 2025
AcasăSpecialTopul companiilor de telefonie mobilă cu cele mai multe reclamații în 2015

Topul companiilor de telefonie mobilă cu cele mai multe reclamații în 2015

În topul companiilor de telefonie mobilă cu cele mai multe reclamații în 2015 se află RCS&RDS, Telekom Romania Mobile Communications și Vodafone România, arată cele mai noi statistici ale Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Anul trecut, principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicații din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor. De exemplu, în urma primirii unor reclamații privind tarifele aplicate serviciilor de telefonie mobilă, ANCOM a constatat că în contractele încheiate cu respectivii utilizatori nu sunt disponibile informații clare privind modalitatea de consum și tarifare a minutelor internaționale incluse în abonamente în cazul planurilor tarifare dedicate apelurilor internaționale.

Investigația ulterioară din partea Autorității a condus la modificarea contractului standard utilizat de către mai mulți operatori de telefonie mobilă prin includerea unor informații complete despre rețelele la apelarea cărora pot fi utilizate minutele gratuite sau în care beneficiază de tarifele preferențiale sau, după caz, indicarea rețelelor a căror apelare nu consumă din minutele internaționale incluse.

Pe de altă parte, calitatea serviciilor de comunicații electronice și serviciilor poștale este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM pe fondul creșterii exigenței utilizatorilor. Astfel, sesizările primite de către Autoritate, în anul 2015, pe această temă au fost de peste 2,5 ori mai numeroase decât cele primite în anul precedent și au reprezentat 35% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM.

Alte probleme semnalate de către utilizatori, anul trecut, se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).

ANCOM precizează că poate interveni direct numai în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informații în contract sau nu respectă legislația specifică din domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale.

Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale trebuie adresate de către utilizatorii persoane fizice către ANPC — Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, instituție care poate interveni în astfel de situații. Totodată, utilizatorii persoane juridice care consideră că nu le sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanței de judecată.

Cele mai citite

Val de concedieri colective în România: industria auto și alte sectoare, grav afectate

Tot mai multe companii din România, inclusiv din industriile auto, a mobilei, textilelor, electrocasnicelor și IT, au anunțat în ultimele luni închiderea unităților de...

Amenințări cu bombă în sute de școli din Ungaria și Bulgaria: Suspiciuni legate de implicarea Rusiei

Sute de școli din Bulgaria au primit joi amenințări cu bombă, e-mailurile fiind trimise de pe o platformă rusească, informează agenția Novinite, citând radioul...

Oana Roman a spus de câtă vreme nu a mai văzut-o fostul ei soț pe fiica lor

Oana Roman a vorbit despre relația distantă dintre fostul său soț, Marius Elisei, și fiica lor, Maria Isabela, dezvăluind detalii emoționante despre situația actuală. Oana...
Ultima oră
Pe aceeași temă