Conducerea Colegiului Naţional de Informatică "Tudor Vianu" din Bucureşti va iniţia cercetarea disciplinară a profesorului de matematică acuzat că ar fi umilit un elev, a anunțat, marți, Ministerul Educației.
Conducerea Colegiului îi va cere profesorului Moldoveanu adaptarea comportamentului şi a dialogului pentru menţinerea unei relaţii deschise cu elevii, dar ferme, care să nu lase loc la interpretări şi/ sau derapaje comportamentale şi/ sau emoţionale, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
"În baza competenţelor ce îi revin, conducerea Colegiului Naţional de Informatică "Tudor Vianu" din Bucureşti va iniţia cercetarea disciplinară a profesorului. Totodată, îi va pune în vedere adaptarea comportamentului şi a dialogului pentru menţinerea unei relaţii deschise cu elevii, dar ferme, care să nu lase loc la interpretări şi/ sau derapaje comportamentale şi/ sau emoţionale", precizează comunicatul.
Corpul de control al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a recomandat Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti monitorizarea activităţii profesorului de matematică, până la finalizarea semestrului în curs, şi realizarea de rapoarte lunare privind modul de relaţionare a acestuia cu elevii.
"Nu în ultimul rând, pentru eliminarea/ confirmarea suspiciunilor de evaluare subiectivă a elevilor, ISMB va constitui o comisie având ca obiectiv reevaluarea tezelor de matematică la clasele a X-a A şi a X-a C, pentru anul şcolar 2015 – 2016", se mai arată în comunicat.
Corpul de control al Ministerului Educaţiei a finalizat ancheta realizată la Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu" din Bucureşti pentru verificarea aspectelor sesizate cu privire la comportamentul unui cadru didactic al liceului. Ancheta a vizat discuţii cu profesorul în cauză, cu directorul colegiului, elevi, părinţi şi profesori, precum şi cu consilierul şcolar al unităţii de învăţământ.
Concluziile cercetărilor, rezultate în urma discuţiilor, arată că incidentul reclamat este rezultatul înţelegerii eronate a unei glume făcute de cadrul didactic în cauză, se menţionează în comunicat. Astfel, pe fondul unei atmosfere relaxate la clasă, profesorul a glumit cu elevii, stârnind o reacţie imprevizibilă, care nu a putut fi controlată.
Mai precis, profesorul a spus că un elev care vrea să i se mărească nota trebuie să se târască în genunchi, iar unul dintre elevi a urmat sugestia profesorului.