4.5 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialCNA cere respectarea limbii române în reclamele radio și tv

CNA cere respectarea limbii române în reclamele radio și tv

CNA recomandă posturilor tv și radio să se asigure că în clipurile publicitare sunt respectate normele limbii române, informează Agerpres.

Membrii CNA au adoptat în unanimitate o recomandare în acest sens, în urma analizării unor spoturi publicitare difuzate în perioada noiembrie-decembrie 2015.

"Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale și nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română. Comunicările comerciale audiovizuale prin caracterul repetitiv al difuzării, 12 minute din timpul oricărei ore date în cazul canalelor comerciale și de opt minute pe oră în cazul televiziunii publice, exercită un puternic impact asupra publicului, în special a minorilor. Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greșeli de ortografie, ortoepie și morfologie a limbii române consolidează folosirea incorectă a limbii române", se arată în recomandarea CNA.

Se menționează că recomandarea a fost făcută având în vedere dubla calitate a CNA, de garant al interesului public și de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale. De asemenea, au fost luate în considerare prevederile referitoare la competența CNA și Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

Cele mai citite

Țările care nu sărbătoresc Crăciunul și tradiții inedite din toată lumea

Crăciunul, celebrat pe 25 decembrie, este una dintre cele mai populare sărbători creștine la nivel global, marcând nașterea lui Iisus Hristos. Evenimentul nu este...

Accident aviatic în Kazahstan: 28 de supraviețuitori după prăbușirea unui avion al Azerbaijan Airlines

Un avion de linie aparținând companiei Azerbaijan Airlines, cu 67 de persoane la bord, s-a prăbușit în Kazahstan. Ministerul kazah al Situațiilor de Urgență...

Călin Georgescu susținut în campania pentru prezidențiale de o firmă rusească care s-a ocupat și de Putin și Medvedev

O reţea rusă de influenţare activă în Franţa şi Germania în timpul pandemiei Covid-19 a fost utilizată şi în perioada premergătoare alegerilor recent anulate...
Ultima oră
Pe aceeași temă