CNA recomandă posturilor tv și radio să se asigure că în clipurile publicitare sunt respectate normele limbii române, informează Agerpres.
Membrii CNA au adoptat în unanimitate o recomandare în acest sens, în urma analizării unor spoturi publicitare difuzate în perioada noiembrie-decembrie 2015.
"Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale și nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română. Comunicările comerciale audiovizuale prin caracterul repetitiv al difuzării, 12 minute din timpul oricărei ore date în cazul canalelor comerciale și de opt minute pe oră în cazul televiziunii publice, exercită un puternic impact asupra publicului, în special a minorilor. Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greșeli de ortografie, ortoepie și morfologie a limbii române consolidează folosirea incorectă a limbii române", se arată în recomandarea CNA.
Se menționează că recomandarea a fost făcută având în vedere dubla calitate a CNA, de garant al interesului public și de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale. De asemenea, au fost luate în considerare prevederile referitoare la competența CNA și Codul de reglementare a conținutului audiovizual.