22.3 C
București
duminică, 22 septembrie 2024
AcasăSpecialCum a devenit un britanic „regele Carpaţilor”

Cum a devenit un britanic „regele Carpaţilor”

Sibiul a fost capitală culturală europeană în anul 2007, însă oraşul din Ardeal devine tot mai cunoscut în întreaga lume în special prin sporturile cu motor. La categoria auto, Raliul Sibiului se pregăteşte pentru al patrulea an consecutiv să reprezinte România în Campionatul European, a doua competiţie ca importanţă de pe Glob, în timp ce, la capitolul motociclete, un concurs sibian are deja trecută eticheta drept “cel mai dificil raliu hard enduro din lume”.

Red Bull Romaniacs tocmai s-a terminat în weekend-ul trecut, iar zecile de mii de spectatori care au asistat la cele cinci zile de concurs au aplaudat atât măiestria organizatorilor, cât mai ales cea a concurenţilor.

Unul dintre aceştia din urmă, Graham Jarvis, a fost cel mai rapid în aproape toate cele patru etape plus prologul şi a devenit singurul pilot din lume care a câştigat pentru a patra oară raliul sibian.

Astfel, “regele Carpaţilor” are o victorie în plus faţă de celebrul Cyril Despres, francezul care are în palmares cinci trofee în Raliul Dakar, cel mai cunoscut şi dificil raliu din lume, două dintre ele chiar în 2012 şi 2013. Ultimul succes al lui Despres la Red Bull Romaniacs datează, însă, din urmă cu şase ani, iar din anul imediat următor britanicul Graham Jarvis şi-a început seria câştigătoare, întreruptă doar în 2009 şi 2010.

Traseu dificil

Performanţa acestuia a venit după ce a fost nevoit să parcurgă aproape 500 de kilometri prin munţii Carpaţi în fiecare zi din cele trei de off-road. Prin locuri extreme, “cu urcări ce nu pot fi parcurse cu piciorul”, aşa cum au descris organizatorii traseul celei de-a 10-a ediţii a raliului, Jarvis a reuşit să se descurce şi cu ajutorul spectatorilor, chiar dacă, la un moment dat, credea că va abandona.

“A fost cea mai grea zi de când particip la acest raliu şi au existat momente când credeam că nu voi putea să termin etapa”, a spus britanicul la finalul primei zile “condimentate” cu urcuşuri printre brazii şi stâncile din Făgăraş.

Mai apoi, sportivii au ajuns, tot prin cărările muntoase, până la Petroşani, de unde s-au întors la Sibiu după alţi 155 de kilometri prin acelaşi decor, la care s-a adăugat de data aceasta şi ceaţa, existentă pe o parte importantă a traseului. Graham Jarvis şi-a dovedit, însă, clasa şi în aceste condiţii dificile, iar în ultima zi a competiţiei a încântat şi miile de fani prezenţi pe Dealul Guşteriţei de la marginea Sibiului şi a urcat fără probleme traseul care a fost aproape imposibil de străbătut pentru mulţi dintre sportivi.

Britanicul s-a impus în clasamentul general cu un avans de aproape o oră în faţa spaniolului Alfredo Gomez, surpriza plăcută a acestui raliu, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de învingătorul din 2009, germanul Andreas Lettenbichler.

“Este incredibil că am câştigat pentru a patra oară acest raliu. A fost o săptămână grea, însă după prima zi am ştiut că pot câştiga. Sunt foarte fericit pentru victorie, una care înseamnă mult pentru mine”, a declarat Jarvis.

PROBĂ. Motoare prin apă

Spre deosebire de anii precedenţi, organizatorii au introdus o probă-spectacol chiar la finalul raliului. Concurenţii care au străbătut cu bine munţii celei de-a 10-a ediţii a celui mai dificil raliu hard-enduro din lume au “câştigat” dreptul de a încerca să traverseze pe motocicletă un lac special creat pentru acest eveniment, care avea o lungime de 15 metri şi o adâncime de un metru. Majoritatea sportivilor, însă, a ajuns pe celălalt mal fără motocicletă, după o serie de căzături care au făcut deliciul spectatorilor.

“Este incredibil că am câştigat pentru a patra oară acest raliu. Sunt foarte fericit pentru victorie”, Graham Jarvis, pilot

 

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Burduja ia în calcul păstrarea plafonării la energie și după expirarea datei

Ministrul Energiei nu exclude scenariul în care va fi menținută plafonarea şi după 31 martie 2025 Sebastian Burduja dă asigurări că şi după 1 aprilie...

Un maraton ratat al fondurilor europene: România se blochează la 3%

Nicolae Ciucă reclamă faptul că din actualul exerciţiu 2021-2027 au fost atrase mai puţin de 3% din fondurile europene pe care România le are...

Toamna astronomică deschide porțile spre ora de iarnă

România trece la ora oficială ”de iarnă”, în noaptea de sâmbătă, 26 octombrie, când ora 4.00 devine ora 3.00 Soarele se va afla pe ecuatorul...
Ultima oră
Pe aceeași temă