3.2 C
București
duminică, 22 decembrie 2024
AcasăSportPonta, despre privatizarea CFR Marfă: Rămân prudent, preţul pe acţiuni mai trebuie...

Ponta, despre privatizarea CFR Marfă: Rămân prudent, preţul pe acţiuni mai trebuie şi plătit

Rezultatul procedurii de privatizare a CFR Marfă este unul bun, ca şi preţul oferit pe pachetul de 51% din acţiunile companiei, a declarat premierul Victor Ponta, adăugând însă că el rămâne prudent, deoarece trebuie obţinut avizul Consiliului Concurenţei, iar banii trebuie şi achitaţi de investitor, informează Mediafax.

„Cred că e un rezultat foarte bun şi felicit pe ministrul Fenechiu şi întreaga echipă de la Ministerul Transporturilor. De altfel, Fenechiu şi-a îndeplinit cele două sarcini importante pe care le avea pentru acest început de an an, şi anume deblocarea Programului Operaţional de Transporturi şi ducerea cât mai departe, până la finalizare, a procedurii de privatizare. Rămâne ca procedura să fie finalizată, de aceea sunt prudent, pentru că e vorba de avizul Consiliului Concurenţei, negocierile privind investiţiile şi locurile de muncă care se păstrează şi de plata preţului pentru acţiuni”, a spus Ponta.

El a apreciat că 200 de milioane reprezintă un preţ bun, care trebuie însă şi plătit.

Citeşte şi: GFR a CÂŞTIGAT competiţia pentru privatizarea CFR Marfă

Premierul a adăugat că, fără a avea ceva cu investitorii străini, se bucură că la CFR Marfă a fost selectat un investitor român, o firmă mare, nu un „escroc cu genţi de bani cash”.

Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Grupul Feroviar Român va plăti integral preţul, după ce ministerul a respins cererea de plată în rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.

Termenul pentru plata acţiunilor este de maximum două luni de la semnarea contractului de privatizare.

Desemnarea unui câştigător până vineri, 21 iunie, în procesul de privatizare a CFR Marfă reprezintă o precondiţie pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programată pentru 26 iunie.

În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras.

Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica.

Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România şi unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale şi de Sud-Est, asigurând servicii de transport şi logistică în mai multe ţări europene.

Cele mai citite

Ordonanța „Trenuleț” 2024 – măsuri dure pentru echilibrarea bugetului

Pensii înghețate până la aprobarea bugetului pe 2025, salariile bugetarilor blocate la nivelul din 2024, semnale clare de austeritate pentru anul viitor Proiectul Ordonanței „Trenuleț”...

Pierderi masive în războiul din Ucraina: Jurnaliștii au identificat peste 84.000 de victime, dar cifrele reale ar putea fi mult mai mari

O investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, citată de Kyiv Independent, a identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit...

Riflaje Decorative: Panourile care transformă radical aspectul casei 

To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies...
Ultima oră
Pe aceeași temă