În ultimii ani, avionul a devenit un mijloc de transport utilizat frecvent pentru a ajunge la destinaţia de vacanţă sau afaceri. Pentru o călătorie cu avionul fără probleme, este bine să îţi cunoşti drepturile şi să acţionezi pentru ca ele să fie respectate.
Cele mai dese probleme sunt lipsa asistenţei sau refuzul companiilor aeriene de a acorda despăgubiri în cazul zborurilor întârziate sau anulate, sau al bagajelor pierdute sau deteriorate. O aplicaţie mobilă te poate ajuta să afli care sunt drepturile pe care le ai atunci când zborul tău întârzie sau este anulat, sau dacă bagajul tău este pierdut.
Citeşte şi Ţi-e frică să zbori cu avionul? Ce ar trebui să ştii înainte să te urci la bord
În general, dacă ţi se refuză îmbarcarea pentru că, de exemplu, au fost mai multe rezervări decât locurile din avion, deşi ai făcut check-in-ul la timp sau dacă zborul tău este anulat, ai posibilitatea de a alege între transportul până la destinaţia finală, sau rambursarea costului integral al biletului sau a părţii din bilet neutilizate; de asemenea, poţi avea dreptul la despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.
Dacă zborul tău întârzie, compania aeriană trebuie să-ţi ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel şi transport gratuit, în cazul în care ai nevoie să stai peste noapte, în funcţie de distanţa zborului şi durata întârzierii; dacă zborul tău ajunge la destinaţie cu mai mult de trei ore întârziere, poţi de asemenea beneficia de despăgubiri între 250 şi 600 de euro;
Citeşte şi Zbor fără griji: Pasagerii din aeroportul Henri Coandă sunt informaţi despre drepturile lor
Aplicaţia intitulată „Drepturile dvs. de pasager” poate fi descărcată gratuit de pe site-ul: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/mobile.html