Renault plănuieşte să producă 150.000 de maşini anual în China, în baza unui parteneriat cu producătorul auto chinez Dongfeng, conform China Daily. Pentru început modelul care ar putea intra în producţie este Renault Koleos, însă nici Loganul nu este o variantă de trecut cu vederea.
Renault are o concurenţă puternică pe piaţa din China din partea producătorului conaţional, PSA (Peugeot), care anul trecut a vândut 440.000 de autoturisme pe această piaţă. De aceea francezii au decis să se alinieze obiceiului ca producătorii de pe alte continente să-şi construiască în China maşinile destinate acestei pieţe.
Este cunoscut apetitul chinezilor pentru maşinile mai mari, de tip SUV, astfel că Renault ar putea produce împreună cu Dongfeng întreaga flotă de Koleos destinată pieţei chineze. O astfel de decizie, dacă va fi luată, le-ar putea aduce francezilor economii considerabile, mai ales cu transportul şi totodată disponibilitatea de a reduce foarte mult preţurile pentru acest SUV. Koleos reprezintă nu mai puţin de 80% din importurile Renault în China.
Loganul este şi el o variantă. Modelul compact autohton reprezintă foarte bine preferinţele publicului chinez: maşină cât mai încăpătoare şi la un preţ rezonabil. Nu ar fi pentru prima dată când Renault ar produce Loganul în Asia, precedentul fiind în India, acolo unde există deja Mahindra-Renault Logan. Dacă Logan va fi construit în China desigur că el nu va purta nici numele Dacia şi cel mai probabil nici măcar „Logan”. Modelul ar putea fi construit sub numele Renault Symbol.
Valoarea parteneriatului Renault-Dongfeng se va ridica la 1,2 miliarde de dolari. Maşinile urmează să fie produse în fabricile Dongfeng din Wuhan. Tot aici Dongfeng, a doua companie auto din China după numărul de vânzări, produce şi automobile pentru Nissan, companie care formează din 1999 o aliaţă la nivel global cu Renault.
Cele mai importante mărci auto din lume au parteneriate cu producătorii locali pentru modelele destinate pieţei chineze. Astfel Dongfeng produce maşini şi pentru Honda, Kia sau PSA Peugeot Citroen. Americanii de la General Motors au în China o producţie anuală de 2,85 milioane de unităţi, iar planurile pentru 2015 sunt ca aceasta să depăşească 5 milioane de automobile.
În cazul în care Symbol (Logan) ar putea fi produs în China, cu mâna de lucru foarte ieftină de acolo, având în vedere că modelul este deja un low-cost, ne întrebăm cât de puţin ar putea el să coste pe această piaţă. Oare am putea vorbi în sfârşit de mult promisa maşină de 5000 de dolari?
VEZI ŞI Ce aduce ultimul model lansat de Skoda