5 C
București
luni, 11 noiembrie 2024
AcasăSpecialOctavia III. Ce aduce ultimul model lansat de Skoda

Octavia III. Ce aduce ultimul model lansat de Skoda

Noua ŠKODA Octavia impune noi standarde în segmentul compact. Cea de-a treia generaţie Octavia confirmă, mai mult ca oricând, poziţia unică a acestui automobil în segmentul din care face parte, impresionând printr-o ofertă neegalată de spaţiu, design nou, nivel înalt de funcţionalitate, siguranţă şi sisteme inovatoare de confort, consum redus de carburant, o gamă bogată de soluţii „Simply Clever” şi un raport preţ/calitate tipic unui automobil ŠKODA.

„SKODA Octavia este sufletul mărcii ŠKODA”, declară Winfried Vahland, CEO ŠKODA. „Modelul incorporează cele mai bune caracteristici ale mărcii ŠKODA: mult spaţiu, calitate, precizia execuţiei, elemente moderne, tehnologie matură, design atemporal, funcţionalitate ridicată şi cel mai bun raport preţ/calitate. Aşteptările clienţilor noştri au crescut. Ţinta noastră a fost să facem ca această maşină să fie şi mai bună la a treia generaţie, iar acest deziderat se reflectă în valorile noii Octavia – este o clasă în sine.”

ŠKODA Octavia a încercat mereu să ofere acel ceva în plus. Iar acest lucru este valabil de la oferta generoasă de spaţiu, până la fuziunea dintre forma elegantă de limuzină cu avantajele practice ale unui automobil cu un hayon mare, combinaţie unică în acest segment. Noua generaţie confirmă această unicitate. „Noua Octavia demonstrează faptul că am continuat în mod hotărât să parcurgem traseul tipic pentru un automobil ŠKODA. Este un automobil cu proprietăţi caracteristice clasei medii, dar cu un preţ de automobil compact. Este maşina ideală pentru clienţii exigenţi şi siguri pe sine, care se aşteaptă să descopere un automobil Octavia modern cu toate atuurile sale. Este ceea ce avem noi mai de preţ”, declară Frank Welsch, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare tehnică.

O ofertă incomparabilă de spaţiu, funcţionalitate optimă

Noua ŠKODA Octavia impune noi standarde în clasa sa în ceea ce priveşte oferta de spaţiu. „Noua Octavia oferă un nivel de spaţiu regăsit doar la clasele superioare”, declară Welsch. Nicio altă maşină din segmentul compact nu oferă o lungime mai mare a interiorului (1.782 mm) sau mai mult spaţiu pentru genunchi (73 mm), respectiv mai mult spaţiu pentru cap pe locurile din spate (980 mm). De asemenea, la 590 de litri, volumul portbagajului este cel mai bun din clasă. Şi alte dimensiuni interioare au crescut semnificativ în comparaţie cu cea de-a doua generaţie Octavia: spaţiul pentru cap, pe locurile din faţă: + 8 mm, lăţimea la nivelul coatelor, în partea din faţă: + 39 mm, lăţimea la nivelul coatelor, în partea din spate: + 26 mm.

Un plus de eficienţă: emisii de CO2 de la 89 g/km

Graţie dezvoltării unor noi motoare pe benzină şi diesel, a unui coeficient aerodinamic scăzut şi greutăţii reduse a autovehiculului, inginerii au obţinut îmbunătăţiri semnificative ale cifrelor de consum şi emisii ale modelului ŠKODA Octavia, care scad cu până la 23% faţă de modelul anterior.

Versiunea GreenLine a noii ŠKODA Octavia (1.6 TDI/81 kW) are emisii de CO2 de numai 89 g/km şi consumă doar 3,4 litri de motorină pentru 100 de km parcurşi. În total, sunt oferite patru propulsoare pe benzină, toate dispunând de tehnologie TSI de ultimă oră şi patru TDI-uri moderne, cu common-rail. O versiune de propulsor alimentat cu gaze naturale este planificată pentru mai târziu. Cu excepţia propulsoarelor de intrare în gamă, atât pe benzină, cât şi diesel, toate motoarele sunt disponibile acum într-o versiune Green tec cu sistem start-stop şi funcţie de recuperare a energiei. Gama se extinde până la versiunea de vârf, 1.8 TSI de 132 kW. Sunt disponibile transmisii moderne, manuale şi automate DSG, cu versiuni cu tracţiune integrală aflate în pregătire. Varianta sportivă ŠKODA Octavia RS este, de asemenea, în pregătire.

În ciuda dimensiunilor crescute şi a unui număr mai mare de tehnologii aflate de la bord, inginerii ŠKODA au reuşit totuşi să facă această maşină cu până la 102 kilograme mai uşoară decât cea de-a doua generaţie ŠKODA Octavia. Acest rezultat a fost obţinut graţie unei construcţii care s-a axat pe reducerea masei, pe un design avansat al caroseriei, prin utilizarea oţelurilor foarte dure şi rezistente, şi pe alegerea foarte atentă a materialelor. Reducerea efectivă a greutăţii va diferi în funcţie de structura configuraţiei fiecărui autovehicul.

Confort suprem prin tehnologii inovatoare

În plus, noua ŠKODA Octavia oferă numeroase funcţii noi destinate confortului, precum cele disponibile până acum doar în autovehiculele din segmentele superioare. În afară de faptul că sunt dotări noi pentru Octavia, unele dintre acestea sunt chiar o premieră pentru un automobil ŠKODA. În acest context, utilizarea de noi tehnologii nu reprezintă un scop în sine, ci încearcă să ofere un plus de valoare tangibilă clienţilor, ceea ce înseamnă că nu există loc pentru elemente fanteziste, ci doar pentru tehnologii utilizate din consideraţie pentru oameni, tehnologii care fac mobilitatea mai sigură şi mai confortabilă.

Disponibil pentru prima dată la un automobil ŠKODA este Adaptive Cruise Assistant, care menţine în mod automat o distanţă prestabilită faţă de maşina din faţă. Noul Intelligent Light Assistant va comuta în mod automat la luminile de drum şi înapoi la cele de întâlnire, crescând astfel confortul şi siguranţa în trafic. Sistemul Automatic Parking Assistant face ca modelul Octavia să intre şi să iasă mai uşor din locurile de parcare. De asemenea, disponibilă în premieră într-un automobil ŠKODA va fi în viitor şi funcţia de recunoaştere a semnelor de circulaţie, ca parte integrantă a pachetului „Traveller Assistant”. Funcţia de selecţie a modului de condus permite şoferilor să selecteze anumite caracteristici de conducere a autovehiculului prin apăsarea unui buton. O altă premieră o reprezintă trapa panoramică cu funcţii de glisare şi rabatare: un plafon panoramic transparent, care ridică nivelul de confort şi starea de bine la bordul modelului Octavia. Noua Octavia este, de asemenea, disponibilă cu KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), sistemul automat de acţionare a închiderii şi de pornire a motorului.  

Cele mai citite

Noua regulă pentru amenzile contravenționale: Doar Fiscul poate executa, nu și executorii judecătorești

Amenzile contravenționale trec pe mâna executorilor fiscali, potrivit Înaltei Curți de Casație și Justiție Avocatul Poporului a sesizat Înalta Curte de Casație și Justiție cu...

BNR avertizează asupra presiunilor economice și anunță o corecție fiscal-bugetară pentru combaterea deficitelor

Luni după-amiază, guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu, a prezentat raportul trimestrial asupra inflației, semnalând necesitatea unor măsuri de corecție fiscal-bugetară pentru a...

Olaf Scholz va relua „curând” dialogul cu Vladimir Putin privind conflictul din Ucraina

Cancelarul german Olaf Scholz intenționează să reia "în curând" discuțiile cu președintele rus Vladimir Putin pentru a aborda evoluția conflictului din Ucraina, a informat...
Ultima oră
Pe aceeași temă