UPDATE: Facebook lansează un motor de căutare de conţinut în cadrul propriei reţele de socializare, noul serviciu urmând să se numească „Graph Search”, anunţă preşedintele Consiliului de administraţie al companiei, Mark Zuckerberg.
„Noul serviciu le va permite utilizatorilor Facebook să efectueze căutări naturale de conţinut în cadrul reţelei de socializare”, a spus Zuckerberg, conform BBC News online.
Oamenii vor putea căuta ce prieteni au gusturi similare în materie de cărţi, muzică, filme etc. Facebook Graph Search va permite şi căutarea în funcţie de grupurile sociale. De exemplu, utilizatorii vor putea afla ce filme urmăresc doctorii.
„Să spunem că vrei să organizezi o vizionare a serialului Urzeala Tronurilor. Atunci poţi folosi Graph Search pentru a afla cine dintre prietenii tăi este fan şi ştii pe cine să inviţi”, a spus Mark Zuckerberg.
Interesele comune nu sunt singurele lucruri care vor putea fi descoperite cu ajutorul noului motor de căutare. Internauţii vor putea căuta fotografii, oameni şi locuri.
Primul criteriu de căutare al serviciului „Graph search” va fi valoarea informativă, al doilea, proximitatea temporală, iar al treilea interesul „prietenilor” de pe pagina utilizatorului care efectuează căutarea, interes determinat prin numărul de „like-uri”.
Deocamdată, serviciul Graph Search va fi disponibil numai în versiune beta şi va putea fi testat numai de utilizatorii din SUA.
Facebook Graph Search va înlocui bara de căutare obişnuită din marginea de sus a paginii. Când va fi efectuată o căutare, aceasta va fi salvată, utilizatorii putând să-şi optimizeze şi să-şi customizeze experienţa.
Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea. Cu toate astea, blogerii de tehnologie sunt sceptici în legătură cu acest lucru.
Fondatorul şi preşedintele Facebook a insistat că noul serviciu nu este unul de căutare în sens larg pe Internet, ci doar pe Facebook, astfel că nu este un concurent direct al Google.
„Nu este vorba de căutări în reţeaua world wide web. Este vorba de căutări pe Facebook, conţinutul este foarte mare şi este într-o dinamică permanentă”, a explicat Zuckerberg la sediul Facebook din California.
–-
Acţiunile Facebook au crescut după ce compania a anunţat o conferinţă de presă pentru data de 15 ianuarie, începând cu ora 19:00 (ora României). „Veniţi să vedeţi ce construim”, a fost mesajul pe care l-au primit jurnaliştii, însă, în ciuda misterului din jurul evenimentului, presa din întreaga lume scrie că ar fi vorba despre un telefon creat de reţeaua de socializare, potrivit Realitatea.net.
Nu se ştie încă dacă telefonul în sine va ava propriu hardware sau va fi utilizat cel al unui producător de mobile cu scopul de a arăta noul sistem de operare Facebook OS.
Facebook are parteneriate însă cu Google şi Apple, dar poate, acest telefon/sistem de operare nu este construit pentru a concura cu iPhone şi telefoanele Android, ci doar este realizat pentru ţări emergente.
Un lucru e însă cert: misterul creat în jurul evenimentului şi-a atins scopul, în condiţiile care acţiunile Facebook au crescut înainte ca vreun anunţ oficial să fie făcut.