-0.4 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialCEO Orange: Vrem să devenim digital coach pentru clienţii noştri

CEO Orange: Vrem să devenim digital coach pentru clienţii noştri

Pentru Jean-François Fallacher, CEO-ul celui mai mare operator de telefonie mobilă local, Orange România, viitorul se întâmplă în fiecare zi care începe şi spune că tehnologiile digitale schimbă viaţa oamenilor mai repede ca niciodată oferindu-le acestora accesul la servicii la care nu visau în urmă cu 15 ani. Compania franceză a achiziţionat de curând o licenţă 4G – tehnologie care permite viteze de navigare pe internet de până la 100Mbps – ce îi va permite să ofere noi şi noi servicii care au nevoie de o bandă largă.

L-am întrebat pe Jean-François Fallacher dacă nu crede totuşi că tehnica evoluează prea repede pentru nişte oameni care par, uneori, depăşiţi de situaţie – noi şi noi telefoane, tablete, laptopuri, servicii online şi tehnologii digitale care apar de la o lună la alta cu o viteză pe care nimeni nu o concepea în urmă cu 10-15 ani. Îşi aduce aminte despre cum a navigat pe internet, în urmă cu aproape zece ani, folosind unul dintre primele telefoane compatibile cu tehnologia WAP – ce permitea o viteză de maxim 14,4 kbps – şi cum astăzi vitezele au ajuns la 43,2 Mbps şi continuă să crească. În cele din urmă spune că nu, nu i se pare că tehnologia digitală se dezvoltă prea repede şi că semnalul îl dau chiar consumatorii care adoptă rapid tot ce este nou. „Unul dintre rolurile noastre, ale celor care lucrăm la Orange România, este să devenim digital coach (n.a. – antrenor digital) pentru clienţii noştri: să le oferim produse inovatoare de top, ultima generaţie de dispozitive digitale şi asistenţă în deprinderea noilor tehnologii, în aşa fel încât acestea să fie uşor de înţeles şi utilizat”, spune Fallacher.

Explică toate acestea zâmbind şi extrem de sigur pe el, încât ar putea să facă pe oricine să se întrebe dacă nu cumva omul acesta deţine toate secretele evoluţiei tehnologiei mobile. Spune că, după o observare atententă a pieţei, s-a constat că fiecare foloseşte tehnologia într-un anume fel şi se dă ca exemplu: tableta îi foloseşte, atunci când este în mişcare, pentru a avea acces mereu la e-mail-uri şi la alte lucruri care au legătură cu compania pe care o conduce, dar şi pentru a citi online ultimele ştiri. „În schimb, când copiii mei pun mâna pe tabletă intră pe Facebook, ascultă muzică şi se joacă. În următorii ani generaţia tânără de azi va începe să plătească la magazin cu telefonul mobil, în timp ce noi, generaţia mai în vârstă, vom folosi în continuare obişnuitele carduri din plastic”, spune Fallacher.

România la puterea 4G

La începutul carierei sale, Jean-François Fallacher a construit, aproape de la zero, un operator de internet broadband fix – Wanadoo Olanda (deţinut de France Telecom şi devenit ulterior Orange Olanda), pentru ca apoi să îşi folosească experienţa şi cunoştinţele în dezvoltarea tehnologică şi nu numai a unor operatori din ţările emergente. Acum, foloseşte toată acestă experinţă în România şi de-a lungul discuţiei a spus de mai multe ori, foarte clar, că viitorul înseamnă dezvoltarea de noi tehnologii. În momentul de faţă Orange se pregăteşte să lanseze serviciile comerciale 4G, după ce a achiziţionat licenţa de utilizare pe 15 ani de la statul român.

Cu toate că, într-o discuţie avută cu Fallacher la mijlocul acestui an, acesta spunea că Orange este pregătită să lanseze serviciile 4G imediat ce primeşte licenţa, lansarea a întârziat un pic permiţând numărului doi din piaţă – Vodafone România – să anunţe primul serviciile de date 4G/LTE. „Am anunţat deja că vom lansa serviciile 4G până la finalul anului şi suntem în grafic. O să vedeţi primele oferte 4G de la Orange în decembrie”, spune Fallacher fără a oferi o dată precisă.

Însă, 4G nu înseamnă pentru Orange numai oferirea serviciilor pe care le oferă în prezent, ci o dezvoltare a acestora şi utilizarea beneficiilor 4G la maximum. „Avem deja televiziune pe mobil. Focusul nostru cade pe a oferi acest serviciu şi pe ecrane de dimensiuni diferite la tablete”, afirmă Fallacher. Spune că în ultimii ani compania a analizat mai multe scenarii de a creşte importanţa 4G cu servicii integrate de telefonie fixă, internet şi servicii de televiziune, în linie cu strategia grupului France Telecom. Când vine vorba de televiziune, nu se fereşte să spună că se investighează în această direcţie, dar modul în care vorbeşte despre acest produs nu face decât să confirme că Orange va aduce televiziunea pe mai multe dispozitive cel mai devreme în primul trimestru al lui 2013. „Proiectele noastre s-au concentrat mereu pe a oferi un conţinut video cât mai diversificat pe mai multe tipuri de ecrane şi credem că o calitate superioară a serviciilor video pe telefoane mobile şi tablete, cu ajutorul tehnologiei 4G, va creşte şi mai mult apetenţa clienţilor noştri pentru aceste servicii”.

Creşteri mai mici sau mai mari

Când a preluat conducerea Orange România, Falacher ştia că pentru a păstra compania pe locul întâi şi pentru a atrage mai mulţi utilizatori trebuie să fie atent la nevoile lor şi să ofere tehnologii digitale de ultimă generaţie. Logica sa se pare că a fost corectă, dacă ne uităm mai întâi la ce s-a întâmplat în curtea Orange în cele 17 luni care au trecut de când el a preluat mandatul de CEO şi apoi la rezultatele pe care le raportează compania: transformarea integrală a portofoliului de abonamente şi opţiuni pentru utilizatorii de cartele preplătite, continua schimbare a acestor o dată la câteva luni – „în funcţie de tiparele de consum ale clienţilor”, după cum explică şeful Orange -, şi continuarea investiţiilor în reţea şi tehnologie. „Sunt mândru să spun că ne-am atins ţinta de a oferi unui procent de 98% (în prezent 99,7%) din populaţia României servicii 3G la o viteză de cel puţin 14,4 Mbps, o dată  cu finalizarea programului nostru de modernizare a reţelei rurale”.

În ultimele trei luni, Orange a câştigat aproximativ 197.000 de noi utilizatori, ajungând la 10.243.000 milioane de clienţi, din care doar patru milioane sunt abonaţi, restul fiind utilizatori de cartele preplătite. „Această creştere a fost susţinută de permanenta noastră preocupare de nevoile de comunicare ale clienţilor, prin adaptarea continuă a ofertei la aceste nevoi. Pe lângă faptul că promotorii ofertei prepay au redevenit cele două personaje Millidge si Doig, avem acum mai multe opţiuni cu minute şi sms-uri în reţea, naţionale şi internaţionale şi internet pe mobil astfel încât clienţii pot alege fix ce au nevoie. La abonamente, noul portofoliu include o nouă categorie – abonamentele Cangur. Toate acestea au fost impuse de observarea unor noi paternuri în utilizarea resurselor de către clienţi, iar schimbările aduc oferte simplificate, uşor de înţeles şi mulate pe nevoile lor”, spune Falacher.

Veniturile Orange România din trimestrul al treilea au urcat până la 232 milioane de euro, înregistrând o creştere de 0,1% faţă de perioada similară a anului trecut, pe bază comparabilă. De la începutul acestui an, veniturile companiei au totalizat 680 de milioane de euro, o diminuare cu 2,6% faţă de perioada similară a anului trecut, datorată în totalitate impactului noilor tarife de interconectare. „Dar, dacă nu luăm în calcul scăderea tarifelor de interconectare, atunci vom observa că Orange a înregistrat o creştere a veniturilor după o lungă perioadă de scădere”.

Oricum, o perioadă de acum înainte profitul Orange va fi afectat şi de investiţia masivă în reţea, în condiţiile în care licenţa 4G costă 227 milioane de euro, iar compania va mai cheltui încă 100 de milioane pentru eliberarea unei părţi a frecvenţelor de 900 MHz pe care le utilizează în prezent.

„La acestea se mai adaugă şi costurile dezvoltădezvoltarea reţelei 4G, toate, adunate, însemnând trei ani de dezvoltare continuă”. Rămâne de văzut dacă clienţii vor răspunde provocărilor pe care Jean-Francois Fallacher şi echipa sa le va lansa, în con¬diţiile în care Vodafone şi Cosmote vor să atragă – tot prin 4G şi servicii noi pe această tehnologie – tot mai mulţi clienţi.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă