Nu poţi rămâne rebel la nesfârşit, pare că şi-au spus inginerii Honda. Iar ceea ce au făcut cu noul Honda Civic este un rezultat al acestui mod de a gândi: maşina a fost cuminţită în toate privinţele, confortul a fost sporit iar dotările au fost aduse la zi. În aceste condiţii, îşi mai păstrează
Civicul atuurile, mai poate această maşină să-ţi sucească minţile?
Noul Honda Civic a fost îmblânzit, într-adevăr, însă asta nu-l face câtuşi de puţin o maşină moale sau lipsită de nerv. Scopul transformării noii generaţii a fost de a fi pe placul unui public mai larg, care îşi doreşte în continuare sportivitate, însă fără a plăti preţul care vine de obicei ataşat acesteia – consumul mare de carburant, suspensiile incomode şi spaţiul limitat.
Mai moale, dar nu în exces
Acum maşina este mai docilă, suspensiile sunt mai puţin tari, iar senzaţia de maşină sport s-a dus, deşi noul Civic se păstrează încă în zona mai degrabă fermă decât confortabilă. Motorul de 1,8 litri are acum 142 de cai, însă şi-a pierdut din nerv, fiind mai lent cu aproape o secundă decât pe generaţia precedentă. E adevărat, consumul a scăzut, însă efectul acestei ‘domesticiri’ a motorului se vede în ţinuta de drum, acolo unde Civic nu mai este la fel de distractiv ca odinioară.
Totuşi, dacă sari de 5.000 de ture, distracţia revine, ajutată şi de una dintre cele mai plăcute direcţii din segment: rapidă, directă, exactă, cu toate calităţile pentru a manevra maşina cu agilitate dintr-o simplă întoarcere de volan. Succesiunile de viraje sunt o adevarată plăcere! Vizibilitatea frontală şi laterală a rămas bună, în timp ce în spate ai aceleaşi probleme ca şi la generaţia precedentă, din cauza lunetei mici. Noul Civic a obţinut 5 stele la EuroNCAP, cu un scor foarte mare la toate categoriile. Ai la dispoziţie şi sistemul Collision Mitigation, care previne impactul cu alte maşini la viteze de oraş!
Interior sobru, dar confortabil
Atmosfera de la bord cam prea sobră: negrul şi griul sunt cele două nuanţe pe care le vei întâlni peste tot. Plasticul de pe bord este de bună calitate, iar pielea de pe echiparea Executive e plăcută la atingere şi dă impresia de durabilitate. Bordul este o lecţie de ergonomie, iar spaţiile de stocare de la interior sunt suficiente pentru necesităţile unei familii de patru membri. Portbagajul are acum 467 litri, valoare foarte bună în segment!
Scaunele frontale au o susţinere laterală excepţională, iar cele din spate, numite „Magic Seats” se pot rabata atât în mod normal, cât şi în sens invers (spre portbagaj), pentru a permite încărcarea unor obiecte voluminoase direct în habitaclu. Aş fi dorit însă mai mult spaţiu pentru cei din spate, căci e imposibil să îţi bagi picioarele sub scaunele frontale, fapt care la drum lung te oboseşte. De remarcat şi camera video pentru marşarier, climatizarea pe două zone, dar şi pilotul automat adaptiv, cu funcţie de prevenire a accidentelor, tehnologii care fac viaţa mai uşoară în noul Civic.
Preţurile de lansare sunt piperate; ele încep de la de la 17.968 de euro cu TVA inclusă pentru 1,4 litri Confort 100 CP şi ajung la 26.028 de euro cu TVA pentru versiunea Executive Navi ultradotată din test. Versiunea pe care o recomand este cea Sport (19.828 euro cu TVA), care oferă suficiente dotări pentru această clasă şi e mai rapidă cu 0,3 secunde!
Dacă vrei o maşină de familie pe care să o calci din când în când pe coadă, care să arate fabulos şi care să-ţi ofere fiabilitate specifică unei japoneze, noul Civic are, aşadar destule atuuri în mânecă!
Honda Civic 2012. 1.8 Executive
Cilindree: (cmc) 1.798
Putere maximă (cp/rpm) 142 / 6000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 174 / 4.300
Transmisie manuală 6+1
Viteza maximă (km/h) 215
Acceleraţie (0-100km/h) 9.7
Consum urban, extra-urban, mixt (l/100km) 7.6, 5.2, 6.1
Emisii CO2 g/km 145
Masă proprie kg 1.270-1.344
Lungime, lăţime, înălţime (mm) 4.300, 2.065, 1.440
Ampatament (mm) 2.595
Anvelope 225 / 45 / R17
Porbagajul (litri) 477
Rezervor (litri) 50