3.2 C
București
luni, 23 decembrie 2024
AcasăSpecialUn miliard de dolari pe 13 angajaţi. De ce mizează Facebook pe...

Un miliard de dolari pe 13 angajaţi. De ce mizează Facebook pe Instagram

Singurul produs al companiei californiene Instagram este aplicaţia foto cu acelaşi nume, care poate fi instalată atât pe smartphone-urile şi tabletele Apple, cât şi, începând de săptămâna trecută, pe cele care folosesc sistemul de operare Android.

Aplicaţia este folosită pentru a modifica, cu ajutorul unor filtre şi efecte, pozele făcute cu telefonul mobil, care pot fi apoi postate pe reţelele de socializare; cotidianul american Wall Street Journal numeşte aplicaţia „un Twitter vizual”. Lansată în octombrie 2010, aceasta a acumulat până acum 30 milioane utilizatori – dintre care 12 milioane numai de la sfârşitul anului trecut. Cu toate acestea, cifra este infimă în comparaţie cu cele 845 mi­lioane de persoane care folosesc Facebook –  şi nu puţini analişti s-au întrebat de ce Zuckerberg a considerat necesar să plătească un miliard de dolari pentru o companie a cărei valoare era estimată, cu un an în urmă, la aproximativ 30 milioane dolari, şi care nu are încă un model eficient de a genera venituri.

Atac la smartphone-uri

Conform Wall Street Journal, unul dintre principalele motive ale achiziţiei este faptul că Facebook nu a reuşit să îşi „mute” utilizatorii de pe computere pe telefoanele mobile – în timp ce succesul Instagram a avut loc exclusiv pe platforma smartphone-urilor. Lipsa unei aplicaţii inovative pentru fotografii a stat în calea unei creşteri şi mai mari a veniturilor Facebook, consideră cotidianul american – din simplul motiv că utilizatorii dedică pozelor prietenilor o mare parte a timpului petrecut pe site, timp care generează, la rândul său, venituri din reclame. În 2011, acestea au însumat 3,1 miliarde dolari – sau 85% din încasările totale ale companiei lui Mark Zuckerberg.

O nouă „bulă a internetului”?

Părerile analiştilor economici despre achiziţie sunt împărţite. Michael Pachter, analist al companiei de servicii financiare Wedbush, a declarat cotidianului german Die Welt că Facebook a reuşit să înghită un potenţial concurent şi că va profita de pe urma tehnologiei enorm de atractive a acestuia. Pe de altă parte, cotidianul britanic The Telegraph aminteşte de achiziţia reţelei sociale Bebo, pentru care compania americană AOL a plătit în 2008 850 milioane dolari – şi care a fost vândută doi ani mai târziu cu numai 10 milioane dolari.

În 2000, când bula speculativă a internetului a explodat provocând pierderi de sute de miliarde dolari, Mark Zuckerberg avea numai 16 ani, notează The Telegraph.

Prea tânăr la acea vreme pentru a învăţa lecţia potrivită, tânărul miliardar ar putea-o învăţa, de această dată, pe propria piele.

Decizia lui Mark Zuckerberg de a cumpăra Instagram, o companie cu un singur produs, 13 angajaţi şi venituri infime, pentru o sumă exorbitantă ar putea da startul unei noi „bule a internetului”. 

Cele mai citite

Valeriu Iftime renunță la funcția de prim-vicepreședinte al PNL

Valeriu Iftime, președintele organizației PNL Botoșani, a decis să renunțe la funcția de prim-vicepreședinte al Partidului Național Liberal. Demisia a fost oficializată în cadrul...

Tanczos Barna, viitor ministru de Finanțe și vicepremier: Vom întări economia și reconsolida finanțele țării

Barna a promis predictibilitate, credibilitate și o abordare rațională a politicilor fiscal-bugetare Tanczos Barna, propus de UDMR pentru funcția de ministru al Finanțelor și vicepremier,...

Discrepanțe uriașe pe piața agricolă din UE: În România, un hectar de teren arabil costă de 34 de ori mai puțin decât în Malta

România s-a situat printre statele cu prețuri accesibile, cu o medie de 8.414 euro/ha Prețurile terenurilor arabile în Uniunea Europeană au înregistrat variații semnificative în...
Ultima oră
Pe aceeași temă