Evenimentul „Romanian Telecom Forum: Driving your business” a fost organizat de Medien Conferences marţi, 3 aprilie 2012 cu sprijinul Cosmote şi Romtelecom – parteneri oficiali, Vodafone – partener principal şi al Orange, Horvath & Partners, Huawei, New Kopel Group şi al hotelului Intercontinental. Forumul a pus accent pe factori-cheie precum avansul tehnologic care face din ce în ce mai bine faţă cerinţelor clienţilor de business dar şi de retail, pe înăsprirea concurenţei dintre principalii jucători dar şi pe probleme legate de noile licenţe de telefonie mobilă.
Astfel, „Romanian Telecom Forum: Driving your business”, moderat de Ciprian Negură, Senior Manager, Management Consulting, KPMG România, a fost deschis de Eduard Lovin, Director Executiv Reglementare, ANCOM, care a prezentat un studiu legat de preferinţele consumatorilor români şi a făcut câteva declaraţii, răspunzând întrebărilor Ziarului de Business legate de licitaţiile pentru licenţele de telefonie mobilă şi alte proiecte desfăşurate de ANCOM.
Mihai Rada, CGEIT, CISM, CISA, Director, Management Consulting Technology, Media & Telecommunications, KPMG România, a prezentat un studiu global al preferinţelor consumatorilor de servicii telecom şi de transmisii de date.
Gabriel Ghiţă, Business Development Manager ,CEE – MasterCard a făcut referire la cardurile contactless PayPass şi tehnologia plăţilor digitale, care este implemetată de alte şase bănci anul acesta, după BRD, ING şi Garanti.
Eduard Cucu, Corporate Sales Senior Manager, Cosmote, precum şi Corina Nechifor, Director coordonator, Vânzări GBM, Romtelecom, au confirmat eforturile susţinute de investiţii masive care au dus la acoperirea mobilă a 99% din populaţie şi 90% din teritoriu, precum şi la convergenţa serviciilor fix-mobil. Eduard Cucu susţine că portabilitatea a ajutat Cosmote să crească la o cotă de piaţă de 24%, iar Nechifor afirmă că Romtelecom deţine 54% din clienţii de servicii de bandă largă de internet fix.
Natalia Spermezan, Director, Total Communication, Enterprise Business Unit, Vodafone România, susţine că operatorul are cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul de business, fiind prezent în peste 50% din companii.
Sorin Solcan, Corporate Sales Manager, Orange România, a prezentat noile tehnologii care asigură calitate superioară vocii şi transmisiilor de date, dar şi investiţiile operatorului pentru România pe termen mediu.
Iar Vlad Doicaru, Director, România Enterprise Business Group – Huawei, a anunţat că gigantul chinez, care are o cifră de afaceri globală de 32 de miliarde de dolari, va încheia noi parteneriate cu operatorii pe piaţa românească.
Mai multe detalii despre conferinţă şi speakeri vor fi prezentate în Ziarul de Business, un produs editorial Medien Conferences distribuit în fiecare joi cu România Liberă.