Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie încă un lot de autostradă de pe coridorul IV, al patrulea între Lugoj şi Deva. Anunţul de participare a fost publicat la finele săptămânii trecute în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Lotul IV scos la licitaţie are o lungime de 22 de kilometri. Preţul estimativ pentru acesta este de 1,04 miliarde lei, ceea ce corespunde unui preţ unitar de peste 10 milioane euro pe kilometru, fără TVA. Standardele de cost realizate de Ministerul Transporturilor prevăd un cost unitar pe kilometru de autostradă de 4-6 milioane euro care nu ia în considerare însă şi lucrările de artă. In cazul de faţă, sectorul de autostradă va conţine însă două poduri, şase pasaje, trei viaducte, un nod rutier în zona localităţii Şoimuş, la patru kilometri nord de Deva. In zona localităţii Ilia, la km 79 se va găsi spaţiul de servicii.
Contractul va avea o durată de 78 de luni din care 30 de luni le reprezintă proiectarea şi execuţia autostrăzii, iar garanţia acesteia va fi de 4 ani. Atribuirea contractului se va face pe criteriul preţ minim, iar câştigătorul licitaţiei va trebui să depună o garanţie de bună execuţie de 10% din valoarea contractului. Acesta va fi finanţat în proporţie de 85% de către Comisia Europeană, restul banilor venind de la bugetul de stat.
Lotul 2 cu scandal din Timişoara-Lugoj, relicitat
CNADNR a anunţat ieri şi organizarea licitaţiilor pentru celelalte două tronsoane din Lugoj-Deva (lungime însumată de 50 de kilometri) şi a celui de-al doilea lot din Timişoara-Lugoj (25 kilometri). Anunţurile de participare nu au fost publicate în SEAP. Valoarea estimativă cumulată a acestor proiecte este de 2,75 miliarde de lei, fără TVA.
Costurile sunt estimate la 1,08 miliarde de lei fără TVA pentru lotul 2 (Dumbrava-Ilia, 28,6 kilometri) al autostrăzii Lugoj-Deva, la un miliard de lei pentru lotul 3 (Dumbrava-Ilia, 21,1 kilometri) şi la 611,8 milioane lei pentru al doilea lot din Timişoara-Lugoj.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 11 iunie 2012, iar deschiderea va avea loc pe 12 iunie pentru autostrada Lugoj-Deva şi pe 13 iunie pentru autostrada Timişoara-Lugoj.
Şi în cazul acestora, proiectarea este preconizată să dureze maximum şase luni, iar execuţia lucrărilor cel mult doi ani.
Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj a fost scos la licitaţie şi anul trecut, fiind desemnat câştigător consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Costruzioni, însă mai multe firme au contestat rezultatul în instanţă care a anulat licitaţia.
Aceasta face şi în prezent obiectul unor dispute în justiţie. In prezent la Curtea de Apel Bucureşti se judecă plângerea depusă de o firmă participantă la licitaţie împotriva CNADNR şi a directorului general al acesteia, Daniela Drăghia. Firma în cauză acuză că instituţia de stat şi directorul general al acesteia au refuzat să pună în aplicare decizii judecătoreşti referitoare la licitaţie.
Reamintim că atribuirea contractelor cu asfalt pe Coridorul IV de transport pan-european s-a făcut de o manieră controversată. Firme ale regilor români ai asfaltului au câştigat contracte de sute de milioane de lei, chiar dacă avuseseră al şaselea preţ la licitaţii, iar firme importante la nivel european au fost descalificate chiar dacă avuseseră cel mai bun preţ.