Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor, a fost în week-end pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac. El s-a arătat nemulţumit de ritmul lucrărilor şi le-a cerut constructorilor să dubleze numărul de utilaje şi de muncitori. Constructorii spun că nici plăţile nu sunt pe măsura lucrărilor. Ministrul spune că va monitoriza lucrările şi că doreşte ca la în acest an să înceapă turnarea covorului asfaltic. După cum merg lucrările, arădenii sunt sceptici în această privinţă.
Constructorul şi-a primit în noiembrie ultimii bani
Lucrările pe cel de-al doilea lot al autostrăzii, de la Arad spre Nădlac, sunt executate în proporţie de 14%, cu 1% mai puţin faţă de graficul stabilit. Constructorul, Alpine Bau GmbH, i-a explicat ministrului că plăţile sunt întârziate, iar ultima factură a fost plătită de către Ministerul Transporturilor în luna noiembrie. „Dorim să se facă o decontare mai facilă a lucrărilor, pentru că, fără falsă modestie, ritmul de execuţie a lucrărilor este înainte, iar ritmul plăţilor este în urmă”, i-a spus ministrului Nazare reprezentantul firmei Alpine Bau GmbH. El i-a mai cerut ministrului urgentarea exproprierilor şi revizuirea acordului de mediu pentru a putea utiliza pământ din mai multe puncte pentru terasamentul autostrăzii. Alexandru Nazare a evaluat lucrările efectuate. „În următoarele şase luni trebuie să demonstraţi că aveţi acelaşi ritm şi că puteţi să susţineţi lucrarea în aşa fel încât asfaltarea să fie terminată în acest an”, a declarat Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor.
Autostrada meşterului Manole
Cel de-al doilea tronson al autostrăzii a ridicat probleme încă de la început. Arădenii râd şi spun că pe acest tronson, autostrada ar trebui să se numească autostrada meşterului Manole. Încă de la început au existat erori de proiectare, iar coborârea de la Nădlac a fost proiectată în Ungaria. Agricultorii s-au trezit că pe terenurile lor a apărut autostrada, fără a fi expropriaţi, iar alţii se plâng că muncitorii le-au compromis recoltele. Autostrada s-a surpat de mai multe ori din cauza pământului folosit. Muncitorii nu şi-au primit salariile la timp şi au abandonat şi ei autostrada.
Lucările la acest tronson sunt executate de asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct. Pe acest tronson, reprezentanţii constructorilor i-au explicat ministrului că au doar 3% întârziere: 7% în loc de 10%, conform contractului. „Dacă mă uit cum s-a lucrat la lotul acesta cred că nici în 2014 nu terminaţi. E impropriu spus cum s-a lucrat, pentru că, de fapt, nu s-a lucrat”, i-a spus ministrul Nazare directorului Romtrade. El le-a explicat constructorilor că trebuie să se mobilizeze: „Dumneavoastră, în momentul de faţă, trebuie să vă mobilizaţi să lucraţi în două sau trei schimburi, trebuie să vă dublaţi capacitatea la nivel de utilaje şi să triplaţi capacitatea la nivel de oameni, ca să puteţi să recuperaţi întârzierile. Aşa ceva e inadmisibil. Nu aşa se lucrează”.