Cei doi producători de maşini din România lansează la Salonul Auto de la Geneva două modele extrem de importante pentru industria auto de la noi. Chiar dacă este asamblat de Renault-Dacia în Maroc, Lodgy se bazează pe piese produse în România, în timp ce Ford B-Max, chiar dacă este compus din piese produse în mare parte în afara ţării, este asamblat la Craiova. Ce aduc nou aceste maşini?
Dacia Lodgy – spaţiu pentru toată familia
Lodgy este prima maşină Dacia gândită special pentru vestici, mari amatori de autovehicule polivalente dedicate familiei. Cu o lungime de 4.5 metri dar mai ales lată şi înaltă, Lodgy este semnificativ mai încăpătoare decât MCV-ul, ceea ce oferă celor 5-7 pasageri ai săi un spaţiu interior uriaş, cel mai bun în clasa lui pentru rândul al treilea de pasageri. Lodgy are şi un portbagaj foarte mare: 207 dm3 cu toate cele 7 locuri ocupate, 827 dm3 in configuraţia cu 5 locuri şi nu mai puţin de 2.616 dm3 în cea cu două locuri! Portbagajului i se adaugă spaţii de stocare care însumează 30 de litri, inclusiv un torpedou superior pe bord.
Lodgy însă nu are drept atu doar spaţiul. Într-adevăr, plasticele şi textilele sunt la fel de tari ca pe Sandero sau Duster, însă interiorul este îmbogăţit cu multe dotări, standard sau opţionale, după caz: satelit de comandă audio pe volan, consolă centrală cu navigaţie şi ecran tactil multimedia (doar 300 de euro!), senzori de parcare, scaune faţă încălzite, ABS şi ESP, tapiţerie de bună calitate şi elemente cromate în nivelurile superioare de echipare ş.a.m.d. Senzaţia de la interior este de spaţialitate, asamblarea este la nivelul lui Duster, dar poziţia la volan este specifică MPV-urilor, adică mai înaltă, cu vizibilitate mai bună asupra drumurilor.
Ca motorizări avem un 1.6 benzină 85 CP, dar şi nou-nouţul 1.2 litri 115 cai, cel mai puternic motor de această cilindree în segment. Pe diesel există motorul de 1.5 litri dCi în variantele de 90 şi 110 CP, ambele cu consum şi emisii scăzute de CO2. La un preţ de pornire de 9.500 de euro, Lodgy se anunţă un competitor serios pentru MPV-urile familiale din Europa, în special dacă va obţine un scor decent la EuroNCAP.
Ford B-Max – noul mic gigant
B-Max e surprinzător de mic atunci când te apropii de el. Dar modul în care îi este împărţit interiorul te face să-ţi dai seama că inginerii Ford au gândit cu atenţie această maşină lungă de doar patru metri, destinată familiilor tinere. Şochează absenţa stâlpului median şi uşile culisante, care îi conferă un aspect futurist, pe măsura tehnologiilor avansate încorporate.
Printre acestea se numără sistemul Active City Stop, care previne coliziunile la viteze mici în mediul urban, motorul de 1 litru 120 CP, sistemul Start-Stop, sistemul de conectivitate prin activare vocală SYNC, dar şi modalitatea simplă de rabatare şi culisare a scaunelor din spate. Materialele din habitaclu sunt de bună calitate, cu plastice lucioase si textile solide, chiar dacă designul fistichiu al consolei centrale strică puţin armonia interioară. Opţional clienţii pot alege un pavilion vitrat, care va oferi mai multă lumină şi vizibilitate perfectă pe toate direcţiile.
B-Max vine cuplat cu motoare de 1 litru 100, respectiv 120 CP, sau 1.4 90 CP şi 1.6 105 CP pe benzină, precum şi cu două propulsoare pe motorină: 1.6 75 CP şi 95CP, ambele cu emisii reduse de CO2. Preţul de pornire în România va fi mai mic decât în Vest, unde se aşteaptă ca B-Max să înceapă de la peste 14.000 de euro cu taxele incluse.