Deşi Google anunţă că reţeaua de socializare dezvoltată de compania americană a devenit „un competitor robust” pentru Facebook, firmele de cercetare în domeniu susţin tocmai contrariul, relatează Wall Street Journal.
Directorul executiv de la Google Inc. a anunţat că Google+ a devenit un competitor robust al reţelelor de socializare, după ce a atins 90 de milioane de utilizatori. Însă acest număr ascunde ceea ce se întâmplă de fapt la Google+, comentează publicaţia Wall Street Journal.
Astfel, în comparaţie cu rivalul său, Facebook, site-ul de socializare de la Google pare pustiu. Firma de cercetare comScore arată că utilizatorii se înregistrează pe Google+, dar, după activare, nu mai au activitate. Acelaşi studiu arată că utilizatorii de calculator petrec 3 minute pe lună pe Google+, faţă de cele 7 ore petrecute pe Facebook. ComScore nu a luat în calcul şi date legate de utilizare de pe dispozitive mobile.
La lansarea din iunie anul trecut, Google+ pornea ca un potenţial rival pentru Facebook, unde oamenii să împartă poze, fişiere video, articole şi comentarii cu prietenii din diferite grupuri.Chiar dacă Google+ are multe caracteristici unice, precum conferinţe video cu până la 10 prieteni, ele nu sunt de ajuns pentru a-i face pe oameni să renunţe la Facebook.
„Nimeni nu are nevoie de o nouă reţea de socializare acum”, susţine Brian Solis, analist pentru o firmă de cercetare social-media. Chiar dacă Facebook are 845 de milioane de utilizatori activi pe lună, reprezentanţii Google+ au repetat în multe rânduri ca firma are un plan pe termen lung. Pentru mai mult succes, s-au introdus aplicaţii asemănătoare cu cele de pe Facebook.
Într-un interviu, vice-preşedintele Departamentului de producţie de la Google, Bradley Horowitz, a declarat că Google+ se comportă ca un auxiliar pentru serviciul tradiţional Google, cum sunt şi Youtube sau Gmail. Horowitz a refuzat să ofere date despre cât timp petrec oamenii pe Google+, însă un purtător de cuvânt al Google a afirmat că datele comScore sunt mult mai mici decât datele interne.
„Google+ nu are vibraţia Facebook-ului”
În august 2011, Zynga Inc. a oferit jocurile „CityVille” şi „Zynga Poker” şi utilizatorilor de Google+. Cele două jocuri au 46,8 milioane, respectiv 33,2 milioane de utilizatori unici lunar pe Facebook, conform AppData.com. Pe Google+ ele nu s-au bucurat de acelaşi succes, însă Zynga nu a oferit cifre.
Google nu a reuşit să convingă prea multe companii să îşi facă reclamă pe Google+. Corporaţia Intel are peste 360 de mii de abonaţi la reclama de pe Google+ de când brandul este prezent pe site. Însă activitea nu este cea la care se aşteptau, conform responsabilei cu prezenţa Intel pe site-urile de socializare, Ekaterina Walter. „Intel primeşte o mulţime de răspunsuri la postările sale de pe pagina de Facebook, unde are si milioane de fani„, a adăugat Walters.
„Google+ nu are acelaşi vibraţie pe care o are Facebook, Twitter sau Pinterest în acest moment”, a declarat vice-preşedintele unei companii de consultaţă pentru reclamele online, David Cohen. „Fără activitate, site-ul nu este interesant pentru vânzători.
Google încearcă în multe moduri să promoveze Google+, inclusiv prin ziare sau spoturi TV. Principala ţintă este ca prin Google+ să se obţină date despre utilizatori, cu ajutorul cărora să identifice publicul pentru reclamele de pe Google.
Pentru unii, lupta pe care o duce acum Google+ cu Facebook si Twitter, seamăna foarte mult cu cea dintre Microsoft şi Google, mai exact între motoarele de căutare Bing şi Google.
Facebook şi Twitter au schimbat modul în care oamenii descoperă lucruri pe Internet, punând în pericol statul de „poartă către internet” pe care o deţine Google. Majoritatea activităţii de pe Facebook este privată şi nu poate fi accesată prin motorul de căutare Google, iar acest fapt face ca oamenii să petreacă tot mai mult timp doar pe Facebook.