11.5 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăDoar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat....

Doar 110 din 410 kilometri sunt plătiţi de la bugetul de stat. Va finanţa UE Autostrada Transilvania?

De abia după terminarea coridorului IV România se poate gândi la bani europeni pentru auto­strada Braşov-Cluj-Borş.

Finanţarea Autostrăzii Transilvania din fonduri europene nerambursabile nu este atât de aproape pe cât îşi doresc oficialii Ministerului Transporturilor. Prezentă acum două luni la Cluj, unde a inaugurat centura ocolitoare a acestui oraş, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a spus: „Vreau să vă dau şi o veste bună, pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene”.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană ar fi decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi ar fi acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020.

2012/01/03//216410-tabel.jpg

Ce spune UE?

Uniunea Europeană nu confirmă însă discuţiile privitoare la posibilitatea finanţării autostrăzii din bani europeni în perioada 2014-2020. „Negocierile pentru viitoarea programare a fondurilor pentru perioada 2014-2020 nu au început”, spune Marie-Pierre Jouglain, oficial al DG Regio – Directoratul CE ce se ocupă de fondurile nerambursabile pentru infrastructura de transport. Discuţii privitoare la finanţarea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş în actualul exerciţiu financiar, anume 2007-2013, au existat, confirmă Jouglian, însă prioritară este încheierea lucrărilor la Coridorul IV de transport, anume Piteşti-Sibiu-Nădlac, care e inclus  în reţeaua Trans European Network-Transport (TEN-T).

„Într-adevăr, proiectul secţiunii Braşov-Cluj-Borş este prevăzut să fie finanţat în programul operaţional 2007-2013. Această secţiune nu este inclusă în axele de prioritate TEN-T pentru România. Priorităţile Programului Operaţional de Transport sunt clar definite ca fiind finalizarea axelor reţelei TEN-T”, spune ea. În concluzie, dacă ar fi terminat autostrada Piteşti-Sibiu-Nădlac până la încheierea exerciţiului 2007-2012, România ar fi avut şanse să primească bani pentru Braşov-Cluj-Borş, dar cum aceasta nu s-a întâmplat, singura şansă a autostrăzii rămâne încheierea cu succes a viitoarelor negocieri pentru alocarea de bani europeni aferentă perioadei 2014-2020. 

Doru Cireasa
Doru Cireasa
Doru Cireasa
Cele mai citite

România așteaptă decizia UEFA în cazul meciului cu Kosovo! Burleanu estimează un verdict favorabil

România a încheiat en-fanfare campania din Liga Națiunilor, cu o victorie categorică în fața Ciprului, scor 4-1, dar cazul meciului abandonat cu Kosovo rămâne...

România-Cipru 4-1. Naționala va fi în urna a doua valorică pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2026

România a încheiat cu o victorie campania excelentă din Nations League. Tricolorii s-au impus cu scorul de 4-1 împotriva reprezentativei din Cipru, pe Arena...

1.000 de zile de război pe scară largă între Rusia și Ucraina

Pe clădirile UE au fost proiectate imagini cu steaguri ucrainene, un omagiu adus apărătorilor țării Liderii, oficialii și diplomații occidentali au marcat cele 1.000 de...
Ultima oră
Pe aceeași temă