Segmentul de autostradă care leaga Timisoara de Arad a fost deschis circulaţiei rutiere la aproape patru ani de la demararea lucrărilor de construcţie. Tronsonul are o lungime de 32,3 de kilometri.
Pe lângă acest tronson vor fi daţi în folosinţă încă 12,3 km din centura-ocolitoare a Aradului, drum pe care se va circula tot in regim de autostradă. Aceasta din urma, parte a coridorului IV Pan european, a fost deschis circulaţiei pe jumatate de cale (două din patru benzi, câte o bandă pe fiecare sens) şi se va putea circula în regim de drum naţional, urmând ca toate lucrările să fie finalizate în primavara 2012.
Proiecte de 240 miliaone de euro
Şoseaua este amplasată în sud-vestul oraşului, iar lucrările costă aproximativ 120 de milioane de euro, o mare parte din bani fiind cheltuiţi cu un pod peste Mureş şi cu alte câteva podeţe.
Cele doua proiecte (tronsonul de autostradă şi centura ocolitoare a Aradului) au costat aproape 240 de milioane de euro.
Deşi circulaţia a fost deschisă pe tronsonul de autostradă Timişoara-Arad, lucrările nu sunt finalizate. Anul viitor, probabil în luna martie, vor mai fi executate lucrări care însă nu afectează circulaţia, cum ar fi montarea unor parapeţi, amenajarea unor parcări şi a unor zone pentru staţiile de combustibil. Lucrările sunt executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.
Legătură cu coridorul IV Pan -european
Autostrada Arad-Timişoara şi pe care se va putea circula cu o viteză de 100 de kilometri la oră, are o lungime de 32,3 de kilometri şi face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,4 milioane de euro. Datorită acestui tronson de autostradă, timişorenii vor putea parcurce drumul până la Arad în 15-20 de minute.
Lucrările la autostrada Timişoara – Arad au început în vara anului 2009, iar ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, afirma că aceasta ar trebui să fie dată în folosinţă la sfârşitul anului 2011. Termenul de garanţie al lucrărilor este de 24 de luni Autostrada va lega Romania de Europa Occidentală, iar porţiunea din vest a coridorului IV Pan-european va face legătura între Sibiu – Lugoj – Timişoara – Arad – Nădlac, spre Ungaria.