Operatorul de telefonie mobilă Vodafone România avea 8,596,375 de clienţi înregistraţi la 30 septembrie 2011, cu 600.000 mai puţini abonaţi decât la finalul lunii martie a.c..
Vodafone înregistrează de mai multă vreme scăderi constante ale bazei de abonaţi.
Astfel, la 31 martie 2010 Vodafone avea puţin peste 9,7 milioane de clienţi, iar la 31 martie anul acesta compania înregistra aproximativ 9,2 milioane de clienţi.
Oficilialii Vodafone explică aceste scăderi progresive ca rezultat al deconectărilor SIM-urilor prepay inactive şi a aplicării unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi – standarde care nu au fost făcute publice, fiecare companie putând avea indici proprii după care pot face aceste raportări.
„Am continuat sa deconectăm utilizatorii inactivi ai serviciilor prepay, fiind consecvenţi strategiei noastre, de a ne asigura că avem o baza de clienţi activă, şi în niciun caz supradimensionată”, a spus Iñaki Berroeta, preşedinte şi CEO Vodafone România.
Cu toate acestea operatorul a raportat în perioada aprilie – septembrie 2011 un numar de 1, 367 de milioane de clienţi noi.
Orange România rămâne liderul de piaţă, cu puţin peste 10 milioane de clienţi raportaţi la finalul lui septembrie 2011. La finalul lunii iunie Cosmote România raporta 6,6 milioane de clienţi (inclusiv Zapp).
Veniturile principalilor operatori de telefonie mobilă
Orange România – Veniturile companiei în al treilea trimestru au crescut la 241 milioane de euro, o creştere de 3% comparativ cu trimestrul doi al anului 2011.
Vodafone România – Veniturile totale au fost de 410,7 milioane de Euro, in primele 6 luni ale anului, incheiate la 30 septembrie 2011. Veniturile totale au crescut cu 3%, in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2011, fata de trimestrul anterior.
Cosmote România – Veniturile totale în al doilea trimestru al 2011 au atins valoarea de 114 milioane de euro, înregistrând o creştere de 6,2% comparativ cu T1 2011. Veniturile totale în prima jumătate a lui 2011 au atins valoarea de 221,3 milioane de euro, în scădere cu 3,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.