-0.4 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialNoua variantă a pasajului de la Piaţa Presei

Noua variantă a pasajului de la Piaţa Presei

La doi ani după aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi la un an de la încheierea con-tractului de proiectare şi execuţie, edilii au schimbat proiectul pasajului subteran de la Piaţa Presei Libere.  Comisia tehnică de urbanism a Capitalei a dat ieri undă verde pentru un nou proiect, care urmează să parcurgă toate etapele de avizare, înainte de a fi demarate lucrările. 

„S-a modificat proiectul iniţial pentru că au apărut elemente importante de care trebuie să ţinem seama, cum ar fi traseul metroului care va merge la Otopeni. Pasajul va fi în formă de Y, cu o bifurcaţie spre Bulevardul Kiseleff şi Bulevardul Expoziţiei. Indicatorii vechi, aprobaţi, au fost realizaţi pe baza unui proiect simplist din 2009″, a declarat arhitectul Sorin Gabrea de la Comisia tehnică de urbanism a Capitalei.

În 2011, a fost adoptată o solu-ţie mai sofisticată, care să protejeze zona istorică de pe Kiseleff. Fluxurile de maşini vor fi distribuite pe două bulevarde în loc de unul, ceea ce va mai reduce din aglomeraţie. Pasajul va avea două benzi şi un singur sens, dinspre DN1 spre oraş, în loc de două benzi pe fiecare sens, cum fusese gândit anterior.  Pasajul va începe pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, după Fântâna Mioriţa, sub Piaţa Presei se va bifurca, un tunel ieşind pe Bulevardul Kiseleff lângă Ştrandul Tineretului, iar celălalt – pe Bulevardul Expoziţiei. La capătul tramvaiului 41, de la Casa Presei, se va amenaja o parcare subterană şi un nod intermodal care va include câte o staţie de tramvai, autobuz şi metrou.

Grabă cu licitaţia

Primăria Capitalei a făcut deja licitaţie pentru proiectarea şi construirea obiectivului, con-tractul fiind atribuit unui consorţiu de firme şi având valoarea de aproape 18 milioane de euro. Aceasta va fi cu siguranţă modificată, aşa cum s-a tot întâmplat în ultima vreme când diverse proiecte, cum ar fi Pasajul Basarab, au ajuns să coste mult mai mult. „Dacă apar diferenţe faţă de vechiul proiect, se vor aproba noi indicatori tehnico-economici. Poate fi o scădere sau o creştere de preţ”, a declarat Mircea Raicu, viceprimar general al Capitalei. Actualul proiect urmează să primească toate avizele necesare, va fi supus dezbaterii publice, apoi va fi trimis la aprobare la Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Dacă CGMB îl va aproba, lucrările ar putea începe în cel mai bun caz peste şase luni, a declarat Gheor-ghe Pătraşcu, arhitect-şef al Capitalei. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă