Agenţia clujeană de publicitate are în plan numeroase evenimente pentru ca oraşul să primească titlul mult râvnit.
Cluj-Napoca s-a înscris în cursa pentru titlul de „Capitală Culturală Europeană 2020″ şi este în luptă cu alte două oraşe din România, Timişoara şi Iaşi. Atât Primăria Municipiului Cluj-Napoca, cât şi numeroase asociaţii şi organizaţii non-guvernamentale, susţin candidatura oraşului printr-o serie de manifestări culturale integrate în proiecte de promovare de mare anvergură. Unul dintre aceste evenimente a fost organizat de către agenţia de publicitate Qual Media Group, care s-a aliat scopului de a promova valorile oraşului şi turismul în zonă. În cadrul proiectului „La pas prin oraşul comoară”, derulat de Primăria Cluj-Napoca, Qual Media a organizat Festivalul Medieval în perioada 30 septembrie-2 octombrie 2011. Cavaleri medievali, domniţe, trupe de teatru şi menestreli au animat atunci străzile oraşului, spre bucuria miilor de spectatori prezenţi. Serile s-au încheiat cu proiecţii tridimensionale pe clădirile istorice din centrul oraşului, iar prin organizarea acestui festival clujenii au făcut un pas înainte pentru apropierea Clujului de statutul de Capitală Culturală Europeană.
Membru în Parlamentul European al Companiilor
„În cadrul aceluiaşi proiect şi urmărind aceleaşi obiective, Qual Media Group a realizat campania de promovare outdoor, amplasând panouri publicitare în cele mai mari oraşe din ţară, campanie care a fost amplu reflectată în presa naţională. Aceste acţiuni au fost continuate de campanii în presa scrisă şi o campanie online. Experienţa şi creativitatea demonstrate de Qual Media Group vor fi implicate în curând şi în realizarea materialelor de promovare prin care Primăria doreşte să însufleţească proiectul «La pas prin oraşul comoară» (filme de prezentare, spoturi video, tipărituri, signalistică). Astfel, Qual Media Group are un rol însemnat în a conferi o notă integratoare acestor activităţi, contribuind la comunicarea unitară şi eficientă a mesajului Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană 2020″, au declarat reprezentanţii agenţiei clujene de publicitate. Qual Media a fost, de-a lungul timpului, o agenţie care s-a implicat şi a organizat unele dintre cele mai importante eveniment atât locale, cât şi naţionale. Astfel, Qual Media Group este advertiserul care a dus numele şi imaginea României la Bruxelles, nu doar ca agenţie de publicitate cu birou în capitala Europei, ci şi ca membru al Parlamentului European al Companiilor.
Nu a fost criză
Festivalul Mozart, un reper în viaţa culturală clujeană, este produs tot de Qual Media Group. Noua identitate a festivalului, dar şi cea a Societăţii Culturale Mozart, ambele create de către agenţia clujeană, au fost extrem de bine primite atât de către publicul larg, cât şi de către celelalte societăţi Mozart din Europa întrunite la conferinţa continentală desfăşurată la Salzburg, la începutul acestui an. De asemenea, tot agenţia Qual Media Group a fost implicată şi în inaugurarea stadionului Cluj Arena în toamna acestui an şi a contribuit, prin serviciile de profil furnizate, la succesul evenimentului.
Acestor proiecte li se adaugă colaborări începute mai de demult, precum promovarea Balului Operei, a Galei Universităţii de Artă şi Design din Cluj, a Festivalulului Internaţional de Artă Fotografică, a Festivalului Internaţional de Muzică şi Artă Transilvania (T.I.M.A.F.), a unor evenimente realizate de Comunitatea Maghiară din România şi a TEDxCluj, franciza locală a TED.com, precum şi câteva proiecte majore de marketing sportiv: promovarea echipei de fotbal feminin CFF Olimpia Cluj (campioana României) şi a echipelor de fotbal şi rugby ale Universităţii Cluj, promovarea Crossului Companiilor, organizarea turneului de golf Community Challenge şi implicarea în promovarea festivalului de film Comedy Cluj.
Din 2008, an în care recesiunea a început să tulbure piaţa de publicitate, agenţia s-a extins şi s-a limpezit, astfel că în 2011 are birouri în Bucureşti, Braşov şi Bruxelles, iar peste 25% din cifra anuală de afaceri a companiei este generată de clienţi din Uniunea Europeană, din afara României, relevanţi la nivel internaţional. „Qual Media Group nu este atipică doar prin faptul că a crescut în ultimii trei ani, ci şi prin diversitatea serviciilor pe care le prestează. Un alt element diferenţiator, de bază în constituirea avantajului competitiv, este investiţia de aproape un milion de euro pe care agenţia a realizat-o în 2008, achiziţionând liniile de producţie tipografică”, au mai spus reprezentanţii agenţiei.
Branduri de seamă
Printre clienţii care au apelat la agenţia de publicitate Qual Media Group se numără companii-lider în mai multe domenii economice: două bănci aflate în top 10, lanţuri de retail, firme de construcţii, IT, consultanţă, turism sau telecomunicaţii. De asemenea, mai colaborează cu agenţia clujeană şi Banca Naţională a României, Romexpo, Loteria Română, Camera de Comerţ şi Industrie, A.R.A.C.I.S, S.N.S.P.M.A, universităţi de stat din Bucureşti şi din ţară, Romsilva, Registrul Auto Român, Muzeul Naţional de Artă şi Ministerul Finanţelor Publice. De asemenea, Qual Media Group a definit o abordare sistemică a campaniilor integrate de comunicare şi informare. Astfel, a fost posibilă o colaborare eficientă cu 48 de instituţii din administraţia publică locală – primării, consilii locale şi consilii judeţene – care acoperă efectiv toată ţara, calculând doar ultimii trei ani. Prin experienţa internaţională acumulată şi prin diversitatea clienţilor pe care îi are, Qual Media Group ajută la îmbogăţirea „portofoliului” de evenimente cultural-artistice de care Cluj-Napoca are nevoie pentru a deveni capitală culturală europeană în 2020.