7.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialIeşirea din Suceava spre Fălticeni va fi largită printr-un proiect european

Ieşirea din Suceava spre Fălticeni va fi largită printr-un proiect european

Primarul Sucevei susţine că fondurile rezultate din economiile de la celelalte proiecte europene derulate în oraş vor fi utilizate la alt proiect de modernizare a străzilor importante din oraş, pe lângă cele care au fost incluse în actualul proiect care a început cu o lună în urmă.

Iniţial, primarul Ion Lungu voia ca economiile să fie destinate pentru asfaltarea unor străzi mici, însă normativele europene nu permite finanţarea lucrărilor pe străzi de categoria IV, prin urmare demersurile au fost îndreptate tot spre străzile din categoria II şi III cum ar fi bulevardele George Enescu şi Sofia Vicoveanca, străzile Traian Vuia şi Alexandru Ghica. Aşa cum în actualul proiect de modernizare a 14 străzi sunt prevăzute lucrări la podul de la Burdujeni şi la două parcuri, şi în proiectul pe care Primăria vrea să îl deruleze din partea a doua a anului viitor au fost incluse lucrări la podul de la Iţcani, precum şi la un parc.

Primăria Suceava va elabora un proiect privind modernizarea unor străzi importante din oraş cu finanţare atrasă prin Programul Operaţional Regional (POR), fiind de fapt un al şaselea proiect inclus în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Primarul Ion Lungu a declarat că în urma unor discuţii purtate la nivelul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord – Est (ADR – NE) cel de-al şaselea proiect va avea o valoare estimată între cinci şi şase milioane de euro, iar banii vor fi asiguraţi în cea mai mare parte din economiile făcute la alte licitaţii care au avut loc pentru derularea celorlalte proiecte din PIDU.

În noul program de reabilitare vor fi cuprinse Bulevardul George Enescu, Bulevardul Sofia Vicoveanca, de la staţia de 110 KW până la sensul giratoriu de la Galeria Mall, dar şi străzile Traian Vuia, Cernăuţi şi Grigore Alexandru Ghica. Menţionăm că strada Cernăuţi va fi asfaltată doar pe porţiunea de la intersecţia cu strada Traian Vuia şi până spre Gara Iţcani, întrucât porţiunea de la intersecţia cu strada Traian Vuia şi până la intersecţia cu Calea Unirii a fost asfaltată cu bani dintr-un împrumut extern şi este, la ora actuală, una din cele mai bune străzi din oraş. Aşa cum în actualul proiect de modernizare a 14 străzi sunt prevăzute lucrări la podul de la Burdujeni şi la două parcuri, şi în proiectul pe care Primăria vrea să îl deruleze din partea a doua a anului viitor au fost incluse lucrări la podul de la Iţcani, precum şi la un parc. Astfel, în actualul proiect sunt prevăzute sume de bani care să poată fi destinate unui alt proiect conex de lucrări pentru aducerea la stare iniţială a porţiunii carosabile de la podul de la Burdujeni. Acesta a fost consolidat după ce inundaţiile de anul trecut l-au afectat puternic la una din pile, dar consolidarea nu a fost însoţită şi de lucrări de aducere la stare iniţială, iar zona carosabilă are în continuare aspect de covată.

În proiectul viitor de modernizare a altor străzi importante din oraş sunt prevăzute sume de bani pentru lucrări necesare podului de la Iţcani. Şi acest pod a fost consolidat în primul mandat al primarului Ion Lungu, dar unele lucrări sunt în continuare necesare chiar dacă inundaţiile din 2008 şi 2010 nu l-au afectat aşa ca pe cel de la Burdujeni. De asemenea, în actualul proiect de modernizare a 14 străzi din Suceava au fost prevăzute şi lucrări la două parcuri din oraş, unul de dimensiuni mai mari din zona Gării Iţcani şi altul de dimensiuni ceva mai modeste, în zona fostului cinematograf din cartierul Burdujeni.

În viitorul proiect, primarul a spus că vor fi adăugate şi alte lucrări similare proiectului actual şi anume amenajarea unei zone de agrement în spatele fostei uzine electrice. Ion Lungu a amintit că, iniţial, municipalitatea a intenţionat să modernizeze prin acest proiect 12 străzi secundare însă acest lucru nu a mai fost posibil întrucât fondurile europene pot fi utilizate doar pentru reabilitarea străzilor principale. Arterele secundare, mai exact străzile foarte înguste încadrate în categoria IV nu pot beneficia de fonduri europene. De aceea, cele 12 străzi vor fi asfaltate până la urmă cu bani de la bugetul local.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă