EBay intenţionează să anunţe extinderea colaborării cu Facebook la o conferinţă pe care o organizează începând de miercuri la San Francisco, a declarat o sursă apropiată situaţiei, transmite Reuters, citată de Mediafax.
Compania de comerţ online şi Facebook au în prezent un parteneriat care permite achiziţia de publicitate şi credite pentru Facebook prin intermediul PayPal, sistemul de plăţi electronice al eBay.
Sursa a precizat că eBay va prezenta totodată un nou serviciu de identificare pentru clienţi, numit PayPal Access.
EBay se aşteaptă ca aproape 4.000 de persoane să participe la conferinţa X.commerce care va avea loc până vineri.
Evenimentul marchează lansarea oficială a noii divizii X.commerce a companiei, care vizează dezvoltatorii de software pentru comerţul electronic.
EBay încearcă să încurajeze dezvoltatorii din afara companiei să creeze aplicaţii pentru platformele sale destinate comerţului online, în special în privinţa comerţului prin intermediul telefoanelor mobile.
La sfârşitul lui septembrie, Katie Mitic, şefa platformei pentru marketing mobil a Facebook, a intrat în board-ul eBay, provocând speculaţii că cele două companii lucrează la noi parteneriate.
Mitic va fi unul dintre cei mai importanţi vorbitori la conferinţa X.commerce de miercuri.
Facebook Platform, în conducerea căreia este implicată Mitic, este divizia de dezvoltare a companiei, astfel încât orice fel de parteneriat nou se va concentra în acest domeniu, a spus sursa.
„Credem că la conferinţă ar putea fi anunţată aprofundarea colaborării cu Facebook”, a declarat Doug Anmuth, analist la JPMorgan.
Noul serviciu al eBay de acces la PayPal va permite utilizatorilor să efectueze cumpărături de pe web folosind doar email-ul şi parola, a mai spus sursa.
Serviciul elimină necesitatea de a introduce informaţii privind cardul de credit sau adresa.
Clienţii vor avea posibilitatea să decidă dacă vor să folosească acest nou serviciu.
Comercianţii ar putea fi atraşi de PayPal Access pentru că acesta ar putea încuraja cumpărătorii să finalizeze tranzacţiile, în loc să renunţe la ele atunci când le sunt solicitate o mulţime de informaţii.
Pentru eBay, noul serviciu ar putea încuraja mai mulţi comercianţi să accepte PayPal ca opţiune de plată.