Conform noilor reglementări ale CSA-Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, persoanele care intenţionează să contracteze o asigurare de viaţă vor primi de acum înainte mai multe informaţii de la asigurător sau brokerul care o intermediază.
Motivul introducerii acestor noi prevederi îl constituie faptul că, deseori, clienţii nu înţeleg ce reprezintă o asigurare de viaţă şi ce le oferă acest produs.
În acest context, săptămâna trecută s-a derulat cea mai amplă campanie naţională de informare şi educare în domeniul asigurărilor, demarată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, împreună cu EUROPA FM şi cu sprijinul principalelor companii din industria de profil. Două milioane de români au primit gratuit broşura informativă a campaniei, care prezintă pe larg rolul, utilitatea şi beneficiile aduse de o asigurare de viaţă, principalele tipuri de asigurări oferite de către companiile de profil din România şi criteriile în baza cărora se recomandă alegerea unei anumite poliţe de asigurare.
Ce spun principalii susţinători ai acestui demers despre campanie şi despre nevoia de informare cu privire la necesitatea unei asigurări de viaţă?
Alexandru Ciuncan, secretar general al APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor
„Obiectivul campaniei noastre a fost acela de a prezenta, în mod explicit, publicului larg, rolul şi utilitatea unei poliţe de asigurare de viaţă, principalele tipuri de asigurări oferite de către companiile de profil din România, cât şi criteriile în baza cărora se recomandă alegerea unei anumite poliţe de asigurare.”
Florina Vizinteanu, preşedinte directorat BCR Asigurări de Viaţă
„În orice societate, asigurările de viaţă au un rol extrem de important atât la nivel de individ, cât şi la nivelul societăţii în ansamblu.
O societate progresează în momentul în care are capacitatea de a previziona pe termen lung şi îşi ia toate măsurile de siguranţă.
Este valabil şi pentru fiecare persoană. Care este rolul asigurării de viaţă în acest caz? Acela de a păstra standarde de viaţă şi de a-ţi conserva statutul social: de a plăti ipoteci, de a asigura venituri suplimentare, de a plăti şcoala copiilor, de a-i proteja pe cei dragi, de a ne asigura un trai decent la vârsta senectuţii…
Silvia Sârb, CEO AEGON Asigurări de Viaţă şi responsabil al grupului AEGON în România
„Ca şi companie specializată în asigurări de viaţă, consider că este de datoria noastră, a specialiştilor, să spunem cât mai simplu, corect şi clar, care credem noi că sunt elementele absolut necesare pe care o persoană e important să le cunoască dacă vrea să-şi planifice financiar viitorul. Poţi fi un om cu familie, cu copii, cu o anumită vârstă, cu un anumit venit, sau un student, un tânăr la început de viaţă. Informarea este fundamentul oricărei decizii.”
Tiberiu Maier, vicepreşedinte al directoratului SIGNAL IDUNA
„Considerăm că asigurările de viaţă joacă un rol extrem de important în viaţa oricărei familii, deoarece oferă stabilitate şi protecţie într-o economie extrem de fluctuantă precum cea de astăzi. Aşadar, SIGNAL IDUNA a sprijinit campania ‘O viaţă asigurată’, deoarece credem în demersurile menite să informeze publicul cu privire la beneficiile aduse de o poliţă de asigurare încheiată din timp.
Asigurările de viaţă reprezintă un segment vital al oricărei societăţi civilizate, prin prisma avantajelor pe care acestea le aduc asiguratului: protecţie financiară în caz de evenimente nefericite majore şi, în plus, componente eficiente de economisire, atât de necesare în planificarea financiară a unei familii.
În cei peste 100 de ani de experienţă în domeniul asigurărilor, SIGNAL IDUNA a acordat o atenţie deosebită cererilor şi nevoilor individuale ale fiecărui client în parte. Ştim că nevoile de protecţie, dar şi posibilităţile financiare ale clienţilor noştri sunt diferite şi, din acest motiv, SIGNAL IDUNA îşi adaptează constant produsele la cerinţele diverse ale clienţilor săi.”
Mariana Diaconescu, preşedinte directorat ASIROM
„Asirom a fost onorată să participe la campania ‘O viaţă asigurată!’. Considerăm că românii trebuie să conştientizeze faptul că viaţa sau sănătatea lor ar trebui să aibă prioritate în faţă oricăror altor bunuri.
Ca să nu mai vorbim despre sănătatea sau siguranţa financiară a celui mai de preţ ‘bun’ al oamenilor şi anume copiii.
Ce vreau să menţionez întorcându-mă puţin în timp, este faptul că ASIROM, cea dintâi societate de asigurare de viaţă din România de după decembrie 1989, a realizat, prin intermediul forţei proprii de vânzare de atunci, o educaţie a oamenilor din România privind asigurările de viaţă, plecând de la marile oraşe până în mediul rural.
La acea vreme, unul din 10 români deţinea o asigurare de viaţă la ASIROM şi astfel putem spune că, prin intermediul produselor ASIROM, românii au avut un prim contact cu asigurările de viaţă.
În prezent, piaţa asigurărilor de viaţă din România a devenit una matură din punctul de vedere al prezenţei marilor companii de asigurări, dar încă suntem deficitari la capitolul educaţia populaţiei privind asigurările de viaţă.
Iniţiative precum această campanie ar trebui să fie repetate la intervale regulate de timp, întrucât generaţiile se schimbă şi este nevoie de o informare permanentă şi de substanţă pentru ca oamenii să înţeleagă asigurările de viaţă.”