A şaptea etapă a campionatului naţional de raliuri va clarifica lupta la titlu sau clujeanul Bogdan Marişca va reintra din nou în cărţi.
La începutul lunii viitoare, Raliul Ţara Bârsei poate reprezenta sfârşitul luptei pentru titlul naţional la piloţi în acest an sau punctul culminant al sezonului. Unul dintre cele mai spectaculoase sezoane ale Campionatului Naţional de Raliuri a ajuns la etapa a şaptea, care se va disputa pe drumul dintre Braşov şi Bucureşti. Campionul ultimelor două sezoane, Gergo Szabo, a câştigat doar Raliul Târgu-Mureş, disputat la începutul lunii mai şi a mai obţinut doar două puncte din următoarele patru raliuri, astfel că şansele sale la titlul naţional sunt aproape nule.
În acest sens, lupta pentru coroana internă a fost mai deschisă ca oricând, iar Valentin Porcişteanu are prima şansă la titlul naţional. Pilotul născut la Bucureşti a obţinut cele mai multe victorii în acest sezon, trei, şi a înregistrat un singur abandon, la Sibiu, atunci când a lovit cu maşina un motociclist care nu avea ce căuta pe traseu. Porcişteanu a acumulat în clasamentul general 77 de puncte, cu 15,5 puncte mai multe decât Bogdan Marişca, aflat pe locul doi, în condiţiile în care pentru victorie competitorul câştigă 25 de puncte. Raliul Ţara Bârsei poate calma definitiv lucrurile la vârful ierarhiei. Dacă liderul clasamentului general se impune din nou, cu două etape rămase până la final soarta campionatului poate fi decisă. În schimb, dacă Marişca sau chiar Gârtofan, aflat la 7,5 puncte în spatele lui Marişca, câştigă, iar Porcişteanu va avea din nou ghinion, atunci lupta pentru prima poziţie se va înfierbânta. Până la calcule, însă, piloţii au de trecut un traseu deloc uşor în Braşov şi în împrejurimi, până la Bucureşti.
Aproape 350 de kilometri
Raliul Ţara Bârsei, ce va avea loc în 2 şi 3 septembrie, are o lungime totală de 346, 68 kilometri, dintre care 103 kilometri reprezintă cele opt probe speciale. Suprafaţa de rulare va fi pe macadam, iar startul va avea loc vineri seara în Bucureşti. Piloţii vor ajunge la Braşov mai apoi, acolo unde va avea loc startul celei de-a doua zile, dar şi finalul raliului. „După etapa de la Arad, lupta pentru ocuparea locului secund rămâne deschisă şi suntem favoriţi, dar în ce priveşte titlul naţional cred că Vali a luat o opţiune serioasă. Oricum, mai sunt trei etape de disputat şi lupta pentru titlu nu este încheiată, dar va fi foarte greu să trecem pe primul loc”, a declarat Bogdan Marişca. Dacă pilotul de la Napoca Rally Academy nu îşi dă prea multe şanse, colegul său, Marco Tempestini, încă mai speră la primul loc, chiar dacă se află pe locul patru în clasament.
„Mai sunt trei raliuri, iar lupta la titlu rămâne deschisă, chiar dacă cu şanse mai puţine pentru mine. Acum urmează Ţara Bârsei, acolo unde voi concura cu Mini Super 2000, pentru că după o săptămână voi alerga cu Peugeot-ul la o etapă din IRC în Ungaria”, a spus Tempestini. Raliul Ţara Bârsei contează pentru etapa a şaptea a campionatului naţional şi este a şasea oară când acest raliu este programat în cadrul unui sezon.
Participare numeroasă
Chiar dacă nu se poate compara cu Raliul Aradului, acolo unde etapa a şasea a sezonului intern a contat şi pentru campionatul din Ungaria, totuşi, Raliul Ţara Bârsei nu va duce lipsă de concurenţi. Pentru că este un raliu care poate decide multe în acest sezon, sunt aşteptaţi să se înscrie cam toate echipajele din campionat. Dacă Vali Porcişteanu şi Bogdan Marişca încă se mai luptă pentru titlu, Gergo Szabo vrea o victorie pentru a face uitat acest sezon ratat, în timp ce Marco Tempestini va merge cu gândul mai degrabă la etapa din International Rally Challenge, a doua competiţie mondială ca importanţă.