1.6 C
București
luni, 23 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăBoc către constructori autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: "Vă tai capul!"

Boc către constructori autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: „Vă tai capul!”

Premierul Emil Boc, aflat pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reproşat constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în „epoca de piatră” şi i-a avertizat că le va „tăia capul”, inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului, relatează Mediafax.

„Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor”, a spus Boc muncitorilor.

La sfârşitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcţie.

Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti care expira la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 şi Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.

Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.

Schimbarea soluţiei tehnice a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde lucrează consorţiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 şi Com-Axa.

Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.

Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading ’98 de Dan Besciu.

Boagiu spunea atunci că autostrada Bucureşti-Ploieşti duce lipsă de finanţare, întrucât sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.

Vineri, ministrul Transporturilor a declarat că în acest an vor fi finalizaţi aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timişoara-Arad, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti şi centurile oraşelor Arad şi Constanţa.

Cele mai citite

Inspectorii antifraudă fiscală, amenzi și confiscări de peste 117 milioane de lei în patru luni

Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au desfășurat, între septembrie și decembrie 2024, o campanie intensă pentru combaterea evaziunii fiscale. În urma acțiunilor operative...

Primul Crăciun al lui CRBL departe de fiica lui

CRBL se pregătește să întâmpine sărbătorile de iarnă într-un mod complet diferit față de anii precedenți, fiind primul Crăciun pe care îl petrece departe...

Discrepanțe uriașe pe piața agricolă din UE: În România, un hectar de teren arabil costă de 34 de ori mai puțin decât în Malta

România s-a situat printre statele cu prețuri accesibile, cu o medie de 8.414 euro/ha Prețurile terenurilor arabile în Uniunea Europeană au înregistrat variații semnificative în...
Ultima oră
Pe aceeași temă