Facebook aanunţat astăzi un parteneriat cu Skype care va permite reţelei sociale să adauge un chat video în timp real, notează site-ul publicaţiei Daily Mail.
Fondatorul companiei, Mark Zuckerberg a declarat că acest lucru este o „minunată” dezvoltare pentru Skype, în timp ce compania concurează cu motorul de căutare.
Recent, Google a lansat serviciul Google + care are oferă posibilitatea de realizare a unor apeluri video. În urma acestei mişcări, Google a intrat într-o competiţie acerbă cu Skype.
Până acum utilizatorii Facebook puteau doar să folosească chatul pentru text, aşa că ideea parteneriatului cu Skype aduce o evoluţie. Cele două companii au fost de acord să introducă opţiunea de apel video pe site, ce înseamnă că din ce în ce mai mulţi oameni vor putea avea conversaţii „faţă în faţă”, apăsând un singur buton.
Google +, lansat pe 28 iunie, cuprinde o opţiune de video-conferinţă, pentru maxim 10 utilizatori, în cadrul aplicaţiei „Hangouts”.
Noua facilitate Facebook este, în prezent, valabilă doar pe bază de invitaţie având în vedere că toată lumea îşi poate crea un cont pe reţeaua socială. Această mişcare ar putea umbri succesul Google +. Directorul Skype, Tony Bates, a afirmat că faptul că a văzut serviciul utilizat pe Facebook a fost „cu adevărat o placere”.
Zvonurile despre acest parteneriat au început o dată cu invitaţiile la eveniment care includeau o poză cu o figură într-o bulă de dialog. Această mişcare ar putea creşte semnificativ numărul de utilizatori Skype, care are acum 170 de milioane de utilizatori, faţă de cei 750 de milioane de utilizatori ai Facebook.
Acordul dintre cele două companii aduce Facebook mai aproape de Microsoft care este unul dintre principalii acţionari, după ce au investit, 2007, 240 de milioane de dolari pentru că mai apoi să cumpere Skype, în mai, pentru 8,5 miliarde de dolari.
În timpul unei vizite efectuată miercuri la birourile Facebook din Seattle, Zuckerberg a spus că firma are plănuită o lansare, însă nu a dat decât puţine detalii. El a mai declarat că proiectul a fost dezvoltat într-un birou de 40 de persoane, din Seattle, singurul centru mare de inginerie al Facebook, în afară de cel din Palo Alto, California.
Philip Su, inginerul Facebook care a adaptat site-ul pentru a permite apeluri video, a afirmat pentru PCMag.com că oamenii care folosesc des chatul pentru text vor primi solicitări pentru a încerca chatul video. De asemene, el a completat, că mai există şi alte inovaţii ce aşteaptă să fie lansate, dar nu s-a hotărât, încă, care vor fi acestea.
Apelurile către alţi utilizatori Skype vor fi gratuite, aşa cum este şi în prezent, dar s-ar putea să existe taxe pentru apelurile către reţelele fixe şi mobile. Acest serviciu este prezent pe Skype, dar încă nu s-a stabilit dacă utilizatorii Facebook vor trebui să cumpere credite Facebook pentru a efectua acest tip de apeluri.
Scott Miller, directorul pentru dezvoltare globală al Skype, a declarat că prioritatea era să adauge o opţiune Skype pentru aplicaţia mobilă Facebook, dar că nu mai există timp pentru acest lucru.
Pe blogurile dedicate tehnologiei au existat, în ultimele săptămâni, zvonuri legate de produse mobile dezvoltate de Facebook, inclusiv mult aşteptata aplicaţie pentru iPad şi o aplicaţie specializată pentru share de fotografii de pe iphone.
Biroul Facebook din Seattle a jucat un rol central în eforturile companiei de a dezvolta versiunea mobilă a site-ului, lansată în martie. Facebook, cea mai mare reţea socială a lumii, cu mai mult de 500 de milioane de utilizatori, este angajată într-o concurenţă din ce în ce mai acerbă cu site-uri precum Google şi Yahoo pentru timpul pe care utilizatorii îl petrec pe site şi pentru profiturile din publicitate. Conform companiei, utilizatorii care folosesc Facebook de pe mobil sunt de 2 ori mai activi decât cei care folosesc Facebook de pe un computer.
„O modă este portabilă... ceea ce înseamnă că, în loc să fie doar pe computer atunci când eşti în faţă computerului, este valabilă oricând. Înseamnă că poţi împărtăşi mai multe lucruri şi, în final este vorba despre faptul că atitudinea oamenilor faţă de a împarţi cu ceilalţi se schimba. Dacă priveşti cu 30 de ani în urmă, cred că atitudinea oamenilor faţă de a împărtăşi ceva este diferită faţă de cea de azi, deoarece acum fiecare elev de liceu, student, are posibilitatea de a avea un blog, un cont de Facebook sau un cont de Twitter. Cred că, în loc să fie speriaţi de impact, oamenii încep să devină curioşi şi să vadă aspectele pozitive, care pot fi foarte valoroase”, a spus Zuckerberg.