Transformarea Bucureştiul în port dunărean depinde de finalizarea canalului Bucureşti -Dunăre, realizat în proporţie de 65%, dar pentru a cărui continuare nu există finanţare, a afirmat, miercuri, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, citat de NewsIn.
„Oraşul trebuie să se dezvolte spre sud, pentru că deja nordul este supraaglomerat”, a spus edilul-şef, care a explicat că dezvoltarea spre sud depinde şi de realizarea canalului Bucureşti-Dunăre. Oprescu a mai spus că acest canal a fost proiectat în anii 1973-1974 şi între timp s-au realizat lucrări în proporţie de 65%, dar „bineînţeles betonul nu s-a mai păstrat în stare bună peste tot”.
Ministrul Dezvoltării, Elena Udrea, declara în iunie 2010, că vrea ca Bucureştiul să devină o capitală dunăreană şi că intenţionează să preia proiectul canalului Dunăre – Bucureşti la ministerul pe care îl conduce.
„Este un proiect pe care ne-am gândit să-l preluăm la ministerul nostru, ţinând cont de relevanţa pe care acest minister, care se ocupă de dezvoltare regională, trebuie să o aibă în construcţia noii strategii europene a Dunării. Canalul Dunăre – Bucureşti leagă Bucureştiul de Dunăre, respectiv leagă Bucureştiul de coridorul de transport numărul VII, printr-o cale navigabilă, având capacitatea de transport de până la 20 de milioane de tone pe an, pe sectorul Budeşti-Olteniţa, 16 milioane tone pe an pe sectorul Budeşti – portul Bucureşti”, a precizat ministrul.
Elena Udrea afirma că sunt şi alte beneficii economice ale realizărui acestui proiect. Printre ele a enumerat scoaterea de sub efectul inundaţiilor a 30.000 de hectare de teren agricol şi a 11 localităţi, asigurarea apei pentru irigarea a 150.000 de hectare de teren arabil şi pentru alimentarea localităţilor limitrofe.