Google ne-ar putea salva reputaţia. Compania a lansat o aplicaţie care îi va ajuta pe utilizatori să gestioneze mai bine informaţiile despre aceştia care circulă pe internet. Unealta, numită ”Me on the Web” (eng. – ”Eu pe internet) va face mai uşoară monitorizarea identităţii virtuale a utilizatorilor, potrivit ABC News.
Noul serviciu este disponibil tuturor celor care folosesc un cont Google şi va putea fi accesat la adresa www.google.com/dashboard. Acesta permite stabilirea mai multor termeni care sunt căutaţi periodic, iar când unul dintre ei este găsit, utilizatorul este avertizat printr-un email. Motorul de căutare oferă avertizări atunci când numele sau adresa de mail a utilizatorului sunt menţionate pe o pagină de internet.
De asemenea, Google recomandă adăugarea informaţiilor pe care utilizatorul le vrea afişate când cineva le caută numele. Cea mai bună idee ar fi creearea unui profil Google ”care va fi vizibil oricui de pe internet şi pe care oricine are adresa de mail îl poate descoperi.” Profilul oferă posibilitatea de alege informaţiile care vor fi afişate.
Oglindă oglinjoară, care-i cel mai complex motor de căutare la ora actuală?
Căsuţa de căutare a motorului Google va fi în curând capabilă să lucreze cu mai mult decât simplul text introdus din tastatură.
Google plănuieşte să implementeze tehnologii precum căutarea vocală şi cea după imagini, a anunţat, joi, compania. Astfel de aplicaţii au fost folosite până acum numai pe smartphone-uri.
Aplicaţia pentru recunoaşterea vocală este deja disponibilă câtorva utilizatori pe pagina Google.com. Această unealtă apare sub forma unui microfon situat în partea dreaptă a casetei de căutare şi poate fi utilizată, deocamdată, numai prin folosirea browserului Chrome. Totuşi, conducerea Google a declarat că speră ca alţi dezvoltatori de software să implementeze această tehnologie.
La fel ca şi pe Android sau pe aplicaţia Google pentru iPhone, oamenii pot apăsa butonul de pe Google.com şi să rostească o frază sau o întrebare în microfonul calculatorului. Tehnologia de recunoaştere vocală va încerca să ţină cont de accent şi de context pentru a transcrie înregistrarea audio.
Motorul de căutare a oferit diferite când frazele au fost rostite cu accent britanic şi cu accent Cockney.
Posibilitatea de a căuta după imagini va putea fi folosită zilele următoare, potrivit Johannei Wright, unul din driectorii motorului de căutare Google. ”Orice imagine are o poveste şi scopul nostru este de a vă ajuta să descoperiţi acea poveste”, a spus Wright.
Această aplicaţie se va putea ”uita” la o fotografie şi să spună unde a făcută sau poate explica unele imagini care au ajuns fenomen pe internete, precum meme-urile. Tehnologia foloseşte o multitudine de algoritmi proprii Google, dar cel care se ocupă cu recunoaşterea facială nu este unul dintre ei.
Persoanele care folosesc browser mai noi vor putea trage o imagine de pe desktop direct în căsuţa de căutare. Mai multe proprietăţi vor fi disponibile celor care îşi instalează toolbar-ul Google în Firefox.
Google Instant, aplicaţi care oferă sugestii imediat când un utilizator începe să tasteze în caseta de căutare va fi implementată pentru căutarea pe bază de imagini ”în săptămânile următoare”, a declarat directorul executiv Google Amit Singhal.
Pentru a îmbunătăţi viteza de navigare, Google plănuieşte să introducă un serviciu numit Instant Pages. Acesta va încărca în fundal primele rezultate a căutarii înainte de a apăsa pe link. Astfel, când pagina este accesată, aceasta va fi gata încărcată. Acest serviciu va fi disponibil numai în browserul Chrome începând cu săptămâna care urmează.