5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialFlamenco în stil german

Flamenco în stil german

Marca spaniolă SEAT s-a diferenţiat în ultimii ani prin adoptarea de forme fluide şi de linii extravagante, care să îi ofere totuşi un loc distinct între sobrele Audi, dotatele Volkswagen sau popularele Skoda ale grupului VAG.

Prin Exeo, marca încearcă mai degrabă să îşi atragă şi un alt fel de clientelă.

Designul exterior cuminte şi liniştit, interiorul preluat de la fostul A4 şi un fel complet german de a fi al habitaclului care te nedumereşte – iată cum aş descrie prima impresie la contactul cu această maşină. Te aştepţi la ceva focos şi plin de sentiment, dar primeşti ceva rece şi serios: un Audi A4 de generaţie precedentă (B7) în haine care nu amintesc de nimic spaniol. E oare Exeo un SEAT veritabil?

Atlet de povară

Testat în echiparea cu motorul de 2,0 litri 140CP TDI, Exeo îţi arată faţa lui umană, cea care te poate atrage dacă ai familie, dar vrei totuşi o maşină cu tente mai sport, ba chiar mai potrivită maşinilor de flote. Este cel mai accesibil turbodiesel din gamă, însă asta nu înseamnă că este şi lent: ai la dispoziţie 143 CP scoşi dintr-un common-rail a cărui fiabilitate este deja dovedită şi care este capabil să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în doar 9,2 secunde, o valoare bună pentru acest gen de motor de clasă medie.

Am apreciat în primul rând direcţia, care este foarte precisă în virajele strânse, precum şi faptul că maşina comunică cu şoferul, acesta ştiind în permanenţă ce anume se întâmplă cu trenul de rulare. Cutia de viteze manuală schimbă rapid şi este astfel etajată încât plăcerea de a accelera să subjuge orice altă pornire – presupus mai calmă – a şoferului. Drept urmare, Exeo se comportă exemplar atunci când îl conduci sportiv: ferm, rigid, atletic şi cu o uşurinţă definitorie în a accelera şi a depăşi, chiar dacă este încărcat cu patru adulţi şi bagajele aferente. Aceste performanţe vin în prezenţa unui consum mic de combustibil, de doar 5,2% în medie pentru acest motor.

Habitaclul ibero-german

Ţinuta de drum bărbătească a modelului este completată de un interior care nu are însă nimic de-a face cu stilul flamboaiant al spaniolilor. Plasticele sunt gri închis şi oscilează între spuma plăcută la atingere a bordului şi plasticul urâţel de sub comenzile geamurilor, cu trecere prin plasticul lipsit de stil al consolei centrale. În schimb, tapiţeria este de calitate, spaţiul pentru pasageri este generos pentru toate locurile, iar atmosfera de la bord este liniştită şi nederanjată de nici un zgomot din afară.

Şoferul îşi găseşte cu uşurinţă poziţia ideală la volan, toate comenzile sunt aranjate într-un stil logic, iar scaunele faţă sunt bine profilate şi sunt confortabile la drum lung. Un interior teuton, cu arme şi bagaje. Apropo de bagaje, portbagajul oferă 460 de litri, dar spaţiile de stocare sunt păstrate la minimum, un lucru de luat în seamă de către familişti.

Cu alte cuvinte, avem de-a face cu cel mai puţin spaniol model din gama SEAT, astfel încât cei care vor neapărat o maşină cu personalitate specifică mărcii nu vor fi fericiţi. Totuşi, vorbim de o alternativă atractivă la maşini de clasă medie mai lente, chiar dacă mai arătoase. Diferenţa în cazul Exeo o face stilul dinamic al maşinii, care îţi permite să te bucuri de calitatea tehnică a unui Audi la preţ de SEAT. Cam asta rezumă şi rostul maşinii pe piaţă, iar principala destinaţie a lui Exeo ar trebui să fie flotele corporatiste, pentru care performanţele şi imaginea sportivă a mărcii vin la pachet cu un preţ competitiv, de 21.153 de euro, cu TVA inclusă, pentru modelul 2,0 TDI 143 CP Style.  

 Cilindree: 1.968 cmc

 Putere maximă: 143 CP/4.200 rpm

 Cuplu maxim: 320 Nm / 1.750-2.500 rpm

 Viteza maximă: 215 km/h

 Acceleraţie 0-100 km/h: 9,2 sec

 Transmisie: M6+1

 Consum urban, extraurban, mixt: 7,1, 4,1, 5,2 l/100km

 Emisii CO2: 136 g/km

 Lungime, lăţime, înălţime: 4.661, 1.772, 1.430 mm

 Ampatament: 2642 mm

 Portbagaj: 460 l

 Rezervor: 70 l

 Greutate proprie: 1.505 kg

 Anvelope: 205/55/R16

 Preţ: 21.153 euro, cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina

Marea Britanie și aliații săi nu vor ceda amenințărilor cibernetice ale Rusiei și vor continua să sprijine Ucraina în fața agresiunii ruse, a declarat...

Lamine Yamal ratează și meciul cu Brest! Barcelona resimte din plin absența tânărului atacant

Hansi Flick a confirmat că Lamine Yamal nu va fi disponibil pentru partida din etapa a 5-a a Ligii Campionilor împotriva lui Brest, o...

Calea Victoriei din Bucureşti, în topul celor mai scumpe artere comerciale din lume

Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, a urcat pe locul 38 la nivel global în clasamentul celor mai scumpe destinaţii de retail, conform...
Ultima oră
Pe aceeași temă