5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialAmbiţii americane

Ambiţii americane

Noul Chevrolet Aveo doreşte să facă uitat fostul model, fiind diferit din toate punctele de vedere, de la design la siguranţa pasagerilor şi până la poziţionarea sa pe piaţă.

Misiunea noilor modele Chevrolet din Europa este aceea de a ieşi din zona ieftină şi a se diferenţia printr-un design şi o filosofie tipic americane, astfel că noul Aveo urmează această direcţie şi încearcă să recupereze rapid diferenţele faţă de celelalte mărci de volum în clasa mică. Testul cu motorizările de 1,2 litri 86CP manuală şi 1,4 litri 101CP automată ne-a arătat o maşină care, din fericire, nu mai are nimic de-a face cu precedenta generaţie.

În primul rând, designul are acum linii americane şi este în ton cu restul gamei Chevrolet (Corvette şi Camaro vor ajunge şi ele în România cel târziu în 2012). Partea frontală încearcă să fie chiar mai agresivă decât cea a unui Mitsubishi Colt, iar spatele hatchback-ului are personalitate (ceea ce nu pot spune însă despre spatele berlinei în trei volume).

Platformă nouă, pretenţii noi

Noul Aveo este clădit pe o platformă nouă, iar acest lucru se vede: ţinuta maşinii în viraje este peste medie, te îndeamnă chiar la distracţie, iar rigiditatea trenului de rulare îţi oferă senzaţia că această maşină merita chiar motorizări mai dinamice. Vizibilitatea laterală este de top, iar dotările de siguranţă vor duce cu certitudine la un scor EuroNCAP în ton cu timpul (urmând exemplul dat de Cruze).

Am apreciat direcţia fermă, care îţi dă sentimentul că eşti la volanul unei maşini mai mari, precum şi stabilitatea punţii spate la manevrele la limită; combinate cu suspensii configurate la fel de ferm, acestea îi dau ghes şoferului să calce mai tare pe acceleraţie. În funcţie de motorizare, obţii efecte diferite: pe motorul 1,4 101CP cuplat cu o transmisie automată nu se întâmplă mare lucru, acesta fiind sufocat de cutie şi predispus la leneveală, căci cutia este rapidă, dar este potrivită mai degrabă cu motorul de 1,6 litri 115 cai; în schimb, motoraşul de 1,2 litri 86CP, deşi mai lent pe foaia tehnică, este mult mai distractiv la condus la viteze de oraş, atât timp cât este ţinut la peste 3.500 rpm. Va trebui totuşi să-ţi programezi din timp depăşirile şi să te obişnuieşti să treci de 4.500 de ture pentru a beneficia de cuplul motorului.

Inspirat de motociclete

Interiorul are un design plăcut, cu indicatoare de bord moderne care duc cu gândul la motociclete şi cu o consolă centrală pe care regăseşti cu uşurinţă comenzile uzuale.

Chevrolet a apelat tot la plastice ieftine, însă calitatea acestora diferă: dacă pe bord şi consola centrală ai un plastic OK, panourile de uşi strică impresia generală atât din cauza materialului, cât şi a asamblării.

Spaţiul este un atu al acestui model, astfel că pasagerii au la dispoziţie loc suficient pe toate direcţiile, iar locurile de stocare sunt enorme: în uşi încap sticle de 1 litru, ai loc pentru două doze între scaune, iar portbagajul de 290 de litri (502 litri la sedan) este peste medie. Am apreciat şi minitorpedoul în care poţi avea, opţional, prize USB şi de iPod, spaţiile pentru telefoane mobile de la baza consolei centrale, precum şi sertarul de sub scaunul pasagerului. Atmosfera de la bord e tinerească şi plăcută, în ciuda textilelor dure şi a insonorizării aproximative. O maşină foarte practică, pentru cei fără fiţe.

Noul Aveo va fi disponibil din această toamnă în România, primul preţ anunţat fiind de 9.630 de euro pentru versiunea 1,2 70CP, ceea ce îl plasează între preţurile la Sandero şi cele ale mărcilor de volum pe care le ţintesc cei de la Chevrolet. Prin prisma calitate-preţ, va fi greu de ocolit!

Chevrolet Aveo
Sedan 1,2 86CP
Motor: 1229 cmc, benzină
CP: 86/5600 rpm
Cuplu maxim: 115Nm/4000 rpm
Lungime, înălţime, lăţime: 4399/1735/1517 mm
Greutate la gol: 1160 kg
Transmisie: manuală 5+1
Ampatament: 2525 mm
Rezervor: 46 litri
Portbagaj: 502 litri
Viteza maximă: 171 km/h
Acceleraţie 0-100km/h: 13,4 s
Consum urban, extraurban, mixt: 7,1%, 4,6%, 5,5%

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Cine este Cristela Georgescu, soția lui Călin Georgescu

Soția lui Călin Georgescu a trecut de la sistemul bancar la medicina holistică Vicepreședinte al Citibank România, Director al diviziei Global Transactions Services, Cristela Georgescu...

Andrei Borza, decizie curajoasă! A refuzat un milion de euro din Arabia Saudită pentru a juca în Serie A

Andrei Borza, fundașul lateral stânga al Rapidului, este aproape de un transfer în Serie A, după ce a respins o ofertă uriașă din Arabia...

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...
Ultima oră
Pe aceeași temă