O campanie concepută de câteva studente are un success comparabil cu cel al acţiunilor de prevenire care implică autorităţile statului.
Trei studente din Cluj au iniţiat o campanie de prevenire a accidentelor produce de şoferii cu vârste între 18 şi 21 de ani şi poartă sloganul „Conduci sau ucizi? – e alegerea ta”. Campania de informare a viitorilor şoferi a început luni şi se va derula până vineri în trei din liceele clujene: Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania şi Grupul Şcolar Material Rulant Unirea. Campania, iniţiată de studentele anului I al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării va avea loc cu sprijinul şcolii de şoferi AutoRally şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie. „Vom împărţi pliante, afişe şi ne vom întâlni cu tinerii din liceele clujene, mai exact cu cei din clasele
a XI-a. Vrem să-i determinăm să gândească. Practic, şi noi suntem tineri, ne despart de vârsta lor doar câţiva ani”, spune Evelyne Cuşner, una din iniţiatoarele proiectului.
Statistici îngrijorătoare
Conform statisticilor, în primii doi ani după obţinerea permisului de conducere riscul de a produce accidente pentru şoferii cu vârste între 18 şi 21 de ani este mai mare. „Credem că va avea impact asupra viitorilor şoferi. Statisticile arată că mai mult de 50% din tinerii cu vârste între 18 şi 21 de ani sunt implicaţi în accidente rutiere, iar cauzele principale sunt neadaptarea vitezei, neacordarea de prioritate şi trecerea neregulamentară”, susţine comisarul Marius Stuparu, din cadrul Serviciului de Poliţie Rutieră Cluj. Acesta a menţionat totdată, că la nivelul judeţului Cluj, statisticile sunt optimiste faţă de primele cinci luni ale anului trecut, iar cifrele sunt în uşoară scădere la segmentul de şoferi cu vârste între 18 şi 21 de ani. „La nivel naţional, anul trecut, pe acelaşi eşantion de conducători auto, au existat 15.000 de accidente, în scădere faţă de anul 2008, când s-au înregistrat aproximativ 17.000 de accidente”, a afirmat Simona Corpodean, profesor de legislaţie rutieră în cadrul şcoli Auto Rally.
Preferă prevenirea
În ultimii ani, Poliţia Română a decis să pună un accent mai mare pe prevenirea accidentelor rutiere decât pe sancţionarea vinovaţilor. Drept urmare, au fost concepute campanii de informare la nivel naţional, făcute de agenţii cu pretenţii în domeniul PR-ului. Rata de succes a acestor campanii a fost una modestă. Însă poliţiştii clujeni cred că această campanie ar putea avea un succes mai mare tocmai pentru că ea este „personalizată”, adică bine ţintită pentru grupul ţintă reprezentat de tinerii din clasele a XI-a şi a XII-a.