Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut cu 6% în aprilie, la 12.900 de unităţi, în timp ce piaţa a crescut cu 2,6%, la 266.300, potrivit datelor anunţate de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, potrivit Mediafax.
Din cele 32 de mărci analizate, 18 au avut o evoluţie negativă a vânzărilor, iar restul au înregistrat creşteri.
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a coborât de la 5,3% în aprilie anul trecut la 4,8%.
Volkswagen a rămas lider în funcţie de vânzări, cu co cotă de piaţă de aproape 23%, urmat de BMW-Mini (9,6%), Mercedes (8,3%), Audi (8,1%), Opel (7,8%), Ford (7,3%), Renault-Dacia şi Skoda (3,7%).
În primele patru luni ale anului, înmatriculările Renault-Dacia au urcat cu 13,2%, la 53.600 unităţi, în timp ce piaţa germană a crescut cu 10,7%, la 1,03 milioane.
Cota de piaţă a constructorului francez a avansat uşor în perioada ianuarie-aprilie, de la 5,1% anul trecut la 5,2% în acest an. Doar patru din totalul de 32 de mărci urmărite de KBA au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor, în timp ce restul au crescut.
Grupul Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 22,1%, a avut cele mai mari vânzări în primele patru luni, urmat de BMW-Mini (8,8%), Mercedes (8,2%), Opel (7,8%), Audi (7,6%), Ford (7,3%), Renault-Dacia şi Skoda (4,5%).