Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) intenţionează să contracteze până în luna iunie lucrări de aproape 3,3 miliarde de euro, atât pentru infrastructură rutieră, cât şi pentru cea feroviară, a declarat luni secretarul de stat în instituţie Alexandru Nazare, potrivit Mediafax.
Din suma totală, aproximativ un miliard de euro reprezintă patru tronsoare de autostradă, pentru care au fost desemnaţi constructorii, dar încă nu au fost semnate contractele.
Astfel, licitaţiile petru porţiunile Nădlac-Arad, Timişioara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu de pe coridorul IV de transport european se află în perioada de contestaţii.
Tot pe partea de infrastruitură rutieră, Ministerul Transporturilor va lansa în următoarele două luni licitaţii în valoare de 250 milioane de euro pentru centurile localităţilor Braşov, Mihăileşti, Craiova şi Târgu-Mureş.
„Obiectivul nostru este să atragem cea mai mare parte a fondurilor europene. Proiectele sunt pregătite şi atâta timp cât vom demara procedurile sper să atragem toţi banii din programul operaţional sectorial de transport”, a spus Nazare, la un forum pentru infrastructură.
Potrivit lui Nazare, Ministerul Transporturilor are în prezent licitaţii în derulare de aproximativ 460 milioane de euro la CFR, pentru modernizarea tronsonului Curtici-Radna (276 milioane de euro), proiecte ERTMS (European Rail Traffic Management System – 50 milioane de euro) şi modernizări de gări (115 milioane de euro).
El a adăugat că tot în următoarele două luni CFR SA va lansa licitaţii de 1,65 miliarde de euro pentru modernizarea tronsoanelor Simeria-Coşlariu (600 milioane de euro) şi Coşlariu-Sighişoara (900 milioane de euro), precum şi sistemul ERTMS corespunzător secţiunilor (130 milioane de euro).
Un alt proiect pe care Ministerul Transporturilor îl pregăteşte este construcţia tronsonului de autostradă Dumbrava-Deva, parte a autostrăzii Lugoj-Deva.
„Un alt proiect important este Dumbrva-Deva, de 70 kilometri, pentru care nu avem încă toţi banii, dar putem să-l licităm acum şi să avem în execuţie toată porţiunea de la Nădlac la Sibiu”, a adăugat Nazare.
România poate atrage, prin programul operaţional sectorial de transport, fonduri comunitare de 4,7 miliarde de euro, la care se adaugă cofinanţări de la bugetul de stat de 1,1 miliarde de euro.