30.7 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăSpecialFocus pe tehnologie

Focus pe tehnologie

Fiind o maşină de familie, noul Focus are de luptat din greu pe un segment compact, luat cu asalt în ultimul timp de modele extrem de reuşite. Punctul de diferenţiere la Ford? Tehnologiile demne de clasa medie, uneori întâlnite doar la maşinile premium.

A treia generaţie de Focus aduce cu sine dimensiuni mai generoase (maşina e mai lată, mai înaltă şi mai lungă decât modelul precedent), dar şi tehnologii opţionale care se întâlnesc rar până şi în segmentul premium: detectarea automată a locurilor libere de parcare şi efectuarea automată a manevrelor de parcare, frânarea şi chiar oprirea automată în caz de pericol la viteze de oraş, readucerea maşinii pe banda de rulare în caz de neatenţie, ca să nu mai amintesc de Torque Vectoring sau cititorul de semne de circulaţie. În context, sistemul care detectează maşinile din unghiul mort sau sistemele Auto Start&Stop şi Keyless Entry, disponibile şi ele pe noul Focus, par deja nişte banalităţi.

Agil din naştere

Principala caracteristică a lui Focus rămâne totuşi modul agil în care se comportă în orice situaţie. Am testat varianta 1.6 Ecoboost 150 CP în echipare Titanium şi pot spune că noul Focus reuşeşte cumva să depăşească majoritatea concurenţilor săi atunci când vine vorba de relaxarea cu care ia virajele. Avem de-a face cu tehnologia Torque Vectoring, care duce cuplul motorului mai ales spre roata aflată în exteriorul virajului, ceea ce corectează rapid orice tendinţă de subvirare a maşinii. În plus, trenul de rulare absoarbe tot ce-i aruncă în cale drumurile româneşti, fără ca pasagerii să simtă ceva, dar şi oferă şoferului suficient feedback prin direcţie, astfel încât acesta să se distreze în succesiunile de curbe.

Cele 8,6 secunde necesare pentru un sprint 0-100 km/h spun doar o parte a poveştii, căci cei de la Ford i-au oferit acestei motorizări pe benzină şi un cuplu demn de un diesel: 240 Nm între 1.600 şi 4.000 rpm (270 Nm între 1.900 şi 3.500 rpm cu funcţia de overboost), astfel încât reprizele de depăşiri sunt fulgerătoare. În plus, inginerii Ford au lucrat şi la un alt aspect, greu întâlnit altundeva: sunetul motorului. Acesta rage gutural atunci când apeşi cu sete pedala de acceleraţie, fiind de altfel şi singura ocazie în care îl auzi în habitaclu. În fine, coeficientul aerodinamic de 0.27, obţinut prin închiderea automată a grilei de radiator, este cel mai bun din clasă.

În topul clasei compacte

Aş exagera dacă aş spune că interiorul lui Focus în echipare Titanium este premium, însă atât plasticul de pe bord, cât şi abundenţa de gadget-uri de la interior pun maşina în topul clasei compacte. Calitatea materialului textil de pe scaune nu se ridică însă la acelaşi nivel, iar designul fistichiu al consolei centrale nu va fi pe placul tuturor.

Şi ergonomia comenzilor putea fi mai bună, dar, din păcate, Ford insistă pe un sistem în care orice selecţie trebuie să treacă prin mai multe apăsări pe buton, iar ecranul central este slab luminat. Am apreciat însă calitatea foarte bună a sistemului audio din echiparea Titanium, cu o redare excelentă a başilor care profită de insonorizarea perfectă a maşinii, conectivitatea pusă la dispoziţie (USB, Bluetooth etc.), climatizarea automată în două zone, dar şi spaţiile de stocare bine dimensionate.

Spaţiul în faţă este generos, dar în spate cei mai înalţi vor avea un pic de furcă cu pavilionul din cauza formei de coupé a maşinii. Preţurile noului Ford Focus pornesc de la 16.000 de euro, iar maşina în echiparea testată costă 20.250 euro cu TVA, conform listei de preţuri preliminare. Un preţ ridicat, dar în ton cu o maşină care, chiar fără opţionalele SF, are foarte multă tehnologie de asistare a şoferului, îţi oferă satisfacţii majore la volan şi este bine pregătită pentru necesităţile unei
familii.

FORD FOCUS
1.6 Ecoboost 150CP
Cilindree 1.596 cmc
Putere maximă (kW/CP) 110 (150)/5.700 rpm
Cuplu maxim 240 Nm/1.600-4.000 rpm; 270 Nm/1.900-3.500rpm; Euro 5, 139 g/km CO2
Consum urban, extraurban, mixt 7.7, 5.0, 6.0 l/100km
Viteza maximă 210 km/h
0-100 km/h 8,6 sec
Anvelope 205/55 R 16, jante aliaj
Masa proprie 1.333 kg
Sarcina utilă 567 kg
Ampatament 2.648 mm
Lăţime, lungime, înălţime 1.823/4.358/1.484 mm
Cutie de viteze: Manuală, 6 trepte
Volum portbagaj 277-1.148 litri
Capacitate rezervor 53 litri

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Eco-activiști condamnați la închisoare pentru că au aruncat supă pe tabloul „Floarea-soarelui” de Van Gogh.

Un judecător din Marea Britanie a condamnat vineri la închisoare doi activiști pentru climă, care au aruncat supă pe tabloul „Floarea-soarelui” de Vincent van...

Adolescenta ciclistă elvețiană Muriel Furrer a murit după un accident la campionatele mondiale.

Ciclista elvețiană Muriel Furrer a murit la o zi după ce, la vârsta de 18 ani, a suferit un accident grav în timpul cursei...

Irlanda amendează Meta cu 91 de milioane de euro pentru o încălcare a datelor din UEDublin, IRL – 27 septembrie 2024, ora 11:51

Un regulator irlandez care ajută la supravegherea protecției datelor în Uniunea Europeană a anunțat vineri că a amendat Meta, compania deținătoare a Facebook, cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă