23.4 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialCum cuceresc investitorii chinezi sud-estul României

Cum cuceresc investitorii chinezi sud-estul României

În Zona Liberă Galaţi vor fi asamblate tractoare chinezeşti marca „Hoyo”. Zilele trecute, firma Goldex Industry SRL Codlea a semnat cu administraţia Zonei Libere Galaţi contractul pentru concesionarea unei suprafeţe de cinci hectare pentru o perioadă de 49 de ani, pe terenul respectiv urmând să fie construite halele unei secţii de asamblare a tractoarelor „Hoyo”.

Redevenţa anuală este de 100.000 de euro. Firma Goldex Industry SRL Codlea, deţinută de Denisa Vasilescu, este asociată în cadrul Hoyo România cu compania chineză producătoare Hoyo – SHK Modern, care deţine 80% din acţiuni, restul participaţiilor aparţinând firmei braşovene. Firma din Codlea administrează deja o secţie de montaj a tractoarelor „Hoyo” la Râşnov , de unde anul trecut au fost livrate primele unităţi asamblate pentru piaţa românească. „Într-o primă fază va trebui să venim cu specialiştii, să vedem studiul geo, apoi să trecem la stabilirea proiectului, ridicarea construcţiei, după care urmează să avem acolo o secţie de montaj de diferite tipuri de tractoare marca «Hoyo», cu puteri de la 25 la 90 CP, pentru început”, ne-a declarat Denisa Vasilescu. Unul din avantajele Galaţiului este crearea de noi locuri de muncă, dar deocamdată nu poate fi pronunţată o cifră exactă, pentru că piaţa va regla producţia.

„Fără locuri de muncă nu putem face nimic. La început vor fi mai puţine locuri de muncă, apoi vor fi mai multe. Piaţa va fi aceea care ne va dirija. Sperăm să demarăm în cât mai scurt timp, dar îmi este greu să dau o dată fixă. Săptămâna viitoare vor veni la Galaţi inginerii specialişti, ca să înceapă pregătirile. Suntem deja în mişcare”, a mai precizat Vasilescu. Ţinta este atât desfacerea pe piaţa internă, dar şi pieţele din ţările de peste graniţa de la Prut.

La Brăila a fost ratat podul peste Dunăre

O investiţie chineză importantă în zona de sud-est a fost proiectul de construire a podului peste Dunăre din zona Brăila – Măcin, care ar fi conectat culoarele rutiere de transport din Brăila şi Galaţi de cele din Tulcea şi Constanţa. Proiectul a intrat în impas în momentul în care, în 2004, Guvernul de atunci a renunţat la un set de trei investiţii chinezeşti, podul peste Dunăre de la Brăila – Măcin, centura Bucureştiului şi un tronson de autostradă.

Terminal de vinuri la Constanţa sau Galaţi

O altă investiţie chinezească care ar putea fi dezvoltată la Galaţi este înfiinţarea unui terminal pentru vinurile din România şi Republica Moldova. În China consumul de vin a crescut cu 50% în ultimul an şi se pune problema importurilor din Europa de Est. România e reprezentată pe piaţa chineză de podgoriile Jidvei şi Huşi. Marian Filimon, preşedintele PIMM şi a filialei locale a Asociaţiei de Prietenie România-China, a vizitat China şi spune că se intenţionează construirea unui terminal: „Se ia în calcul posibilitatea înfiinţării unui terminal de vinuri importate din Europa de Est, care ar urma să fie amenajat la Constanţa sau Galaţi”, a precizat Marian Filimon.

Cele mai citite

Echipele Apa Nova, pregătite să intervină în caz de posibile acumulări de apă

Ca urmare a avertizărilor meteorologice emise de Administrația Națională de Meteorologie, care preconizează ploi abundente în zilele următoare, inclusiv în Municipiul București, există riscul...

Liderul Hezbollah, Hassan Nasrallah, eliminat de armata israeliană într-un atac aerian

Armata israeliană a anunțat sâmbătă că l-a eliminat pe liderul mișcării islamiste Hezbollah, Hassan Nasrallah, în urma unui atac desfășurat vineri asupra cartierului general...
Ultima oră
Pe aceeași temă