Formatul TV „Miss Country Girl/ Miss fata de la ţară”, produs de compania Media Factory şi difuzat de Prima TV, va fi lansat la Miami, la NATPE – unul dintre cele mai importante târguri de televiziune din lume -, de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate din SUA, potrivit Mediafax.
Tim Crescenti, preşedintele Small World IF, a luat legătura cu reprezentanţii Media Factory, înţelegerea dintre aceştia privind distribuirea la nivel internaţional a formatului „Miss fata de la ţară” încheindu-se zilele trecute, a declarat pentru MEDIAFAX Marius Toader, director de creaţie al Media Factory.
” Tim Crescenti vânează în toată lumea idei interesante şi acum ne-a găsit pe noi. El ia astfel de proiecte şi le propune pe piaţa americană, unde este foarte influent, dar şi pe alte pieţe „, a spus Marius Toader.
El a mai spus că, la nivel internaţional, formatul „Miss Country Girl” va fi lansat de Tim Crescenti la unul dintre cele mai importante târguri de televiziune din lume, NATPE, care se va desfăşura între 24 şi 26 ianuarie la Miami.
Tot în acest an, formatul de televiziune românesc „Miss Country Girl” va fi lansat la Cannes, la cel mai important târg european de vânzare şi achiziţionare de produse de televiziune – MIPTV.
Formatul „Miss fata de la ţară”, al casei de producţie Media Factory, a avut premiera în România în septembrie 2010, pe postul Prima TV, având-o ca gazdă pe Andreea Raicu. Potrivit lui Marius Toader, în februarie, tot la Prima TV, va fi difuzat sezonul al doilea al emisiunii „Miss fata de la ţară”.
Formatul „Miss fata de la ţară” presupune căutarea unor frumuseţi din zonele rurale, care sunt aduse de pe uliţele satului sub reflectoarele podiumurilor din Capitală. Fetele selectate din sate intră apoi în cantonament şi se luptă pentru a ajunge adevărate dive.
„Pur şi simplu am iubit acest format („Miss Country Girl”, n.r.)”, spune Tim Crescenti, citat de Worldscreen. El a precizat că în formatul „Miss Country Girl” se regăseşte tema „fish out of water” (ca un peşte scos din apă, din propriul mediu, n.r.) – o sintagmă care se referă la ficţiunea ce plasează eroul într-un mediu cu totul străin. În plus, Crescenti a explicat că „Miss Country Girl” conţine şi ingrediente precum pasiune şi umor, inspirându-i pe telespectatori.
„Miss Country Girl” nu este primul format al casei de producţie Media Factory remarcat la nivel internaţional. Anul trecut, în aprilie, un alt format TV al Media Factory – „Rush Hour Challenge”, inspirat din infernalul trafic bucureştean – a fost selecţionat în premieră pentru a fi prezentat la MIPFormats, o secţiune „premium” dedicată formatelor de televiziune, care s-a desfăşurat la MIPTV.
În mod concret, „Rush Hour Challenge” este o emisiune-concurs cu doi competitori care se întrec în probe urbane, unele dintre probe fiind ecologiste. „Eu urăsc să merg cu maşina. Dintr-o furie, am creat acest format, ca pe un demers împotriva a ceea ce se întâmplă în Bucureşti. Iniţial l-am creat pentru România şi avea un stil mai jurnalistic, însă varianta prezentată aici (la Cannes, n.r.) am dus-o mult spre entertainment şi eco, green”, a explicat atunci directorul de creaţie al Media Factory, Marius Toader.
Ulterior, prezentarea „Rush Hour Challenge” la Cannes le-a deschis uşile celor de la Media Factory către marii distribuitori internaţionali, precum Tim Crescenti.
Înainte de a lansa compania Small World IF, Tim Crescenti a fost vicepreşedinte al operaţiunilor internaţionale de producţie ale Fox World. De asemenea, a fost vicepreşedinte al diviziei de formate internaţionale a Sony Pictures Television International. În 2005, Crescenti a lansat Small World IF.
Fondată în 2002, Media Factory este una dintre primele casele de producţie independente din România. Media Factory a produs până în prezent peste 20 de formate de televiziune, printre care „Vine Teo!”, „România mea”, „Reporter Incognito”, „Animat Planet Show” şi „Aruncaţi din tren”.