Când a fost vorba, anul trecut, de achiziţionarea controversatului brand turistic de ţară pentru România, nu ştiu dacă s-a gândit cineva că trecem printr-o perioadă de criză şi că suma de 900.000 de euro, cheltuită de autorităţile noastre pentru cumpărarea respectivului produs, ar fi putut fi folosită în alte domenii, mai „arzătoare”, să le spunem. Nu spun că este rău ca România să aibă un brand turistic. Mi se pare însă cel puţin lipsă de respect că, la nici jumătate de an de la o investiţie considerabilă pentru promovarea imaginii României în lume, nimeni nu s-a gândit să-i protejeze tocmai pe cei ce zeci de ani au fost singurii care au adus numele României în prim-planul opiniei publice mondiale. Mă refer, evident, la sportivii noştri de marcă, multipli campioni sau medaliaţi olimpici, mondiali sau europeni care, după ce s-au retras din activitatea competiţională, au lucrat în cadrul ministerelor Apărării sau Administraţiei şi Internelor, iar acum, la pensie fiind, s-au trezit cu veniturile diminuate.
Este cel puţin jenant că, după ce ani de zile nume ca ale lui Ivan Patzaichin, Elisabeta Lipă, Cristian Gaţu, Dan Grecu, Ana Pascu şi aşa mai departe au fost sinonime cu România, putând fi considerate adevărate brand-uri de ţară, acum posesorii lor se văd în situaţia de a îndura lipsa de respect din partea guvernanţilor care până nu demult se înghesuiau să se pozeze cu ei.
Din nou revin în actualitate dezinteresul şi nepăsarea celor care conduc ţara faţă de valorile naţionale, faţă de sportivii de renume, printre puţinii, dacă nu singurii care, cel puţin în ultimii ani, au adus prestigiu şi stimă României în lume. Or, dacă numele grele ale sportului românesc nu mai sunt respectate, cu ce moral mai pot ataca tinerii noştri sportivi podiumurile lumii?