Marele premiat la Globurile de Aur din acest an a fost filmul „The Social Network/Reţeaua de socializare”. Teoretic, acelaşi film are deschise astfel şi porţile Oscarurilor. Joi, când va apărea acest număr, se vor şti şi nominalizările la Oscaruri, a căror gală va avea loc pe 27 februarie.
Săptămâna trecută l-am văzut în emisiunea realizată de Oprah pe Mark Zuckerberg, creatorul reţelei Facebook. Cel care, întâmplător sau nu, în această perioadă făcuse şi o importantă donaţie unor şcoli de stat din SUA, donaţie care, spunea el, ar fi dorit să nu devină publică. La insistenţele realizatoarei însă, donaţia a devenit publică şi donatorul a apărut în emisiune!
Prezentat de film ca un tip antisocial, Mark Zuckerberg cel din realitate, deşi se vedea că este un tip timid, părea a avea totuşi o viaţă socială destul de plină! Indiferent care au fost motivaţiile personale ale creării acestei reţele de socializare, Facebook-ul s-a dovedit a fi o afacere profitabilă, de succes. Peste 60 de milioane de persoane, după unele surse, peste 500 de milioane, după alte surse, utilizează această reţea. Necesitatea utilizării ei, pusă frecvent în discuţie în ultima vreme, în special de psihologi, variază de la persoană la persoană. Unii o utilizează pentru a se face cunoscuţi, personal sau profesional, acordând vizibilitate domeniului în care activează, alţii o fac din necesitatea de a comunica. Potrivit psihologului britanic David Smallwood, citat de Mediafax, cel puţin 10% din populaţia britanică este vulnerabilă faţă de dependenţa patologică de socializare. Potrivit altor cercetări, reţelele de socializare au devenit un substitut pentru familie, mai ales în Marea Britanie, unde legăturile de familie devin din ce în ce mai alterate.
Ce noroc pe noi, că nu avem încă astfel de studii! Am descoperi cu spaimă cum prieteniile bazate pe comunicarea directă sunt din ce în ce mai rare, în timp ce conexiunile pe Facebook tot mai multe. Problema nu este însă dacă utilizăm sau nu reţeaua Facebook şi de câte ori pe zi, ci în ce măsură reuşim să ne păstrăm echilibrul, îmbinând comunicarea directă, afectivă, de neînlocuit, cu folosirea Facebook-ului, pentru a ne face cunoscuţi, pentru a ne promova munca, talentele, aptitudinile. Pentru a ne face cunoscută activitatea, pentru un schimb de impresii constructiv.
Aşa că, Timpul liber a ajuns şi el pe Facebook! Găsiţi mai uşor articole la zi, dar şi articole mai vechi încă actuale, precum şi recomandări de evenimente la care puteţi merge! Daţi şi voi un „Like”!