0.6 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialCe maşini poţi cumpăra cu 13.000 de euro

Ce maşini poţi cumpăra cu 13.000 de euro

Dacă vrei o maşină pentru familie, aproape sigur ai câteva pretenţii: să fie în trei volume (adică să aibă portbagaj separat şi spaţios), să fie robustă şi ieftin de întreţinut, dar şi să-ţi ofere cât mai multe dotări într-un preţ cât mai mic.

Vestea bună e că importatorii se zbat să creeze pachete speciale potrivite necesităţilor standard ale românilor, fără a mai adăuga lucruri care nu îi interesează, dar care ar ridica preţul.

Lăsând la o parte maşinile autohtone, ofertele pentru maşinile accesibile potrivite familiilor (adică cele din clasa compactă) încep de la 13.000 de euro, incluzând TVA, o sumă mai potrivită cu buzunarul românului care ţine morţiş să-şi ia o maşină nouă de import, dar nu să se ruineze pe timp de criză. Nu vorbim însă despre maşini puternice sau cu performanţe deosebite, ci de pachete de dotări oferite foarte ieftin în această perioadă de către importatori înghesuiţi de criză. Iată principalele caracteristici ale celor mai interesante modele compacte în trei volume ale momentului, ţinând cont de ofertele speciale ale importatorilor.

CHEVROLET CRUZE 1.6 L 124 CP LS PLUS

Chevrolet Cruze se remarcă prin spaţiul generos cu pasagerii şi bagajele acestora, printr-o ţinută de drum exactă şi confortabilă, precum şi printr-un design elegant, care-l face remarcat în clasa C. Motorul de 1,6 litri Euro5 oferă performanţe decente (10,9 sec. 0-100 km/h, 6,5% consum mixt), dar printre minusuri amintesc vizibilitatea lateral-faţă care lasă de dorit şi portbagajul de doar 450 de litri, valoare inferioară concurenţei.

Cruze 1.6l 124 CP în echipare LS Plus are însă la 13.208 euro o lungă listă de dotări: aer condiţionat, cruise control, computer de bord, ABS, ECS şi TCS, jante aliaj pe 16 ţoli, faruri de ceaţă, oglinzi şi geamuri electrice, senzori de parcare, RCD+MP3, comenzi audio pe volan şi aşa mai departe, la care Chevrolet adaugă şi o garanţie de 5 ani, transferabilă. Deocamdată, este cea mai bună ofertă de intrare în gamă, în această clasă, iar cele 5 stele la EuroNCAP garantează siguranţa familiei, publicul ţintă pentru această maşină.

RENAULT FLUENCE 1.6 110 CP EXPRESSION

Fluence este un campion al spaţiului interior şi pentru bagaje, oferind un portbagaj de 530 de litri şi un ampatament de 2,7 metri, care garantează un habitaclu imens. Cu un temperament destul de lent (11,7 secunde 0-100 km/h, 6,7% consum mediu), maşina este confortabilă la drum lung şi extrem de bine dotată. Fluence e uşor de condus de oricare dintre soţi, însă păcătuieşte printr-o calitate mai slabă a materialelor şi o direcţie cu foarte puţin feedback, precum şi cu unele echipamente lipsă faţă de Cruze.

Renault Fluence 1.6 110 CP Expression costă 13.400 euro în oferta actuală a importatorului, incluzând în aceşti bani ABS, proiectoare de ceaţă, aer condiţionat manual, jante de oţel pe 16 ţoli, geamuri şi oglinzi electrice, precum şi RCD+MP3. Garanţia oferită de Renault este de 5 ani, cu limită de 100.000 de km.

NOUA SKODA OCTAVIA CLASSIC 1.2 105 CP

Pentru cei care nu ţin morţiş să aibă aer condiţionat în maşină, Skoda oferă o Octavia echipată cu un motoraş de 1,2 litri TSI de 105 CP, recunoscut pentru modul în care îmbină performanţe decente (10,8 secunde pentru 0-100 km/h) cu un consum mic de carburant (5,7% în medie). Maşina îşi păstrează atuul ţinutei de drum exacte, are un spaţiu interior generos şi un portbagaj de 560 de litri, precum şi o calitate ireproşabilă a asamblării.

Octavia Classic nu este însă foarte dotată pentru cei 13.273 de euro cât costă la oferta actuală. Printre dotări amintim ABS-ul evoluat (include sisteme de control al tracţiunii), airbaguri faţă şi laterale de tip cortină, jante de oţel pe 15 ţoli, RCD+MP3, oglinzi laterale electrice şi închidere centralizată. În plus, garanţia la Skoda e mică, de doar 24 de luni fără limită de kilometri.
E vorba de o maşină destinată celor care vor musai tehnologie germană, fără a pretinde mult confort.

FIAT LINEA 1.4 77 CP DYNAMIC

Deşi se bazează pe Grande Punto, o maşină de clasă mică, Fiat Linea este compactă prin dimensiuni (4,56 metri lungime, ampatament de 2,6 metri). Acest lucru înseamă spaţiu suficient pentru pasageri, similar maşinilor compacte, însă şi minusuri tipice maşinilor mici: spaţiul pentru coate e mai redus, iar pe şosea e săltăreaţă şi lentă, cerând 13,8 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Pe de altă parte, se ţine bine pe serpentine, este confortabilă la drum lung, portbagajul oferă 500 de litri iar interiorul are materiale de bună calitate şi este primitor.

Fiat Linea 1.4 77 CP costă 11.350 de euro în oferta actuală şi echipare Dynamic, adică una în care ai aer condiţionat automat, geamuri faţă şi oglinzi electrice, RCD+MP3 cu comenzi pe volan, jante de aluminiu pe 16 ţoli, computer de bord, airbaguri frontale şi ABS.

Asta înseamnă că până la 13.000 de euro poţi adăuga proiectoare de ceaţă, airbaguri laterale şi cortină, senzori de parcare, volan şi schimbător îmbrăcate în piele şi scaune cu încălzire, garanţie de 5 ani şi tot îţi mai rămân bani. Din păcate, excelentul 1.4 T-Jet de 120 CP nu e încă Euro5 şi lipseşte din oferta Fiat, altminteri el ar fi fost cel recomandat.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Alegerile din România și provocările economice iminente, analizate de Bloomberg

Analiza Bloomberg despre alegerile din România subliniază că, după o perioadă de creștere economică, țara se află acum într-o situație dificilă din punct de...

Harghita: Peste patru mii de locuitori nu au curent electric din cauza căderilor de ninsoare și a vântului puternic

Aproape patru mii de locuitori, din 11 localităţi, nu au în continuare curent electric, după ce căderile de ninsoare şi vântul puternic au produs...

Papa Francisc va vizita pentru prima dată Corsica pe 15 decembrie 2024

Papa Francisc va efectua o vizită în Ajaccio, situată în sudul Corsicii, pe data de 15 decembrie, transmite Reuters. "Pentru a treia oară de la...
Ultima oră
Pe aceeași temă